(FOTO) O stație de alimentare din Chișinău s-a închis după ce rămas fără carburanți. Ce are de spus ANRE

25 Feb. 2022, 11:49
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
25 Feb. 2022, 11:49 // Actual //  MD Bani

O stație Rompetrol din Chișinău, mai exact filiala de pe strada Arborilor 9/3 (Viaduct) s-a închis după ce a rămas fără carburanți. Fiind contactați de Bani.md reprezentanții nu au putut comenta informația.

Informația ne-a fost oferită de un cititor fidel care a mers la benzinărie pentru a-și aproviziona automobilul cu carburant. Potrivit unei angajate Rompetrol, lipsa de carburanți este legată de criza din Ucraina.

Carburant nu mai este de ieri seara în contextul crizei din Ucraina. Nu avem informații când va fi carburant. Cel mai probabil astăzi după masă.”

În același timp, Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) dă asigurări că există suficiente stocuri de combustibil, menționând că majoritatea produselor petroliere sunt importate din România.

„Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică (ANRE) a verificat informațiile vehiculate de către unele surse media, precum că la unele benzinării se formează cozi pentru alimentarea automobilelor și comunică despre faptul că acestea nu corespund realității. Fiabilitatea procesului de aprovizionare a țării noastre cu produse petroliere se menține în regim constant. Stocurile efective de produse petroliere la momentul actual sunt la un nivel comparabil cu cel din perioadele precedente.”

Totodată, având în vedere situația din Ucraina, Agenția a transmis companiilor din sectorul respectiv demersuri prin care a solicitat acestora să realizeze în regim prioritar tot complexul de măsuri disponibile în vederea asigurării stocurilor pentru o perioadă mai lungă decât cea practicată în prezent și identificării de surse alternative de aprovizionare cu carburanți care ar putea fi activate în caz de necesitate.

ANRE a instituit un mecanism de raportare zilnică a stocurilor deținute, în baza căruia monitorizează evoluția acestora, conlucrând cu structurile guvernamentale la subiectul dat. De asemenea, instituția precizează că majoritatea produselor petroliere sunt importate în țara noastră din România.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII