FOTO Povestea aeronavelor Air Moldova care din cinci „au devenit” una

07 Mart. 2023, 16:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
07 Mart. 2023, 16:00 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Începând cu 2 martie, Air Moldova a început să anuleze mai multe zboruri. Sunt invocate dificultățile operaționale, anunțându-se că două avioane au fost reținute la sol, iar unul se află la deservire tehnică, scrie Realitatea.md.

Așadar, am încercat să aflăm câte aeronave are compania, câte dintre ele sunt utilizate actualmente pentru zbor și ce s-a întâmplat cu restul aparatelor de zbor.

Pe site-ul Air Moldova se arată că flota este de cinci avioane – două A321, două A319 și unul A320. Pe FlightRadar și Planespotters am identificat informația despre aeronave, doar că una dintre ele a fost scoasă din uz, conform acestor informații.

Cele cinci avioane sunt înregistrate ER-AXR, ER-AXL, ER-AXM, ER-AXA și YR-ADI.

ER-AXR este un Airbus A321-200, de 25 de ani, potrivit datelor de pe Planespotters. Avionul a fost scos din uz pe 3 martie 2022, se arată în informațiile platformei.

Celălalt avion A321 efectuează actualmente zborurile companiei. Este vorba despre YR-ADI, care a transportat pasagerii spre Egipt, Portugalia, Italia, Israel, Turcia, Franța, Germania, Irlanda și Marea Britanie începând cu 2 martie. De atunci, în dreptul lui figurează 40 de zboruri, unul este a fost anulat, iar în dreptul la altele trei este indicat statutul „unknow” (tr. red.: necunoscut).

Aeronava A319-100, înregistrată ER-AXL, este parcată la Verona. Informațiile Planespotters arată că aceasta a fost sechestrată acolo. Motivul nu se cunoaște. Redacția Realitatea a transmis o solicitare companiei aeriene, pentru a aflat din ce cauza aceasta este reținută la sol, dar nu a recepționat răspunsul până la ora publicării știrii.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Pe Flightradar se arată că avionul a zburat ultima dată pe 2 martie 2023, la Verona. Acesta urma să decoleze spre Chișinău, dar zborul a fost anulat. De atunci, aeronava nu a mai fost ridicată de la sol.

Despre celălalt A319, ER-AXM, se cunoaște că staționează de pe 19 decembrie 2022 la Montpellier, Franța. Motivul pentru care se află acolo nu este cunoscut.

Ultimul, avionul A320, înregistra ER-AXA, este cel mai probabil aeronava aflată la revizia tehnică. Avionul se află, la fel, la Montpellier, Franța, începând cu 28 februarie. 2023.

 

FlightRadar arată că înainte de a ajunge acolo, a zburat de la Chișinău la Paris.

Motivarea oficială a companiei, după anularea la rând a zborurilor, este că două aeronave sunt reținute la sol, iar una se află la reviza tehnică planificată și obligatorie. Numărul avioanelor care operează curse actualmente nu a fost precizat în comunicatele Air Moldova. La ora publicării știrii compania nu a răspuns încă la solicitări, pentru a preciza informația.

Între timp, Autoritatea Aeronautică Civilă a anunțat că „monitorizează îndeaproape situația curentă a operatorului aerian, inclusiv ultimele cazuri din Februarie și Martie curent și a demarat o anchetă în scopul stabilirii dacă deciziile companiei sunt luate cu bună credință”.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală