Gigantul Google, schimbare majoră. Utilizatorii de internet nu vor mai fi „urmăriți”

15 Dec. 2023, 11:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Dec. 2023, 11:04 // Actual //  bani.md
Google a trecut la planul de dezactivare a Cookie-urilor, promis încă de la începutul anului. Odată cu această schimbare oficiali companiei pregătesc o altă strategie în ceea ce privește sfera reclamelor targetate.

Gigantul Google a făcut deja primii pași spre implementarea planului măreț. Astfel, din primele zile ale anului 2024, cookie-urile terţe vor dispărea din browser-ul Chrome. Pentru moment, măsura îi vizează doar pe 1%  dintre utilizatorii acestuia.

Google renunță la o parte din cookie-uri

Oficialii companiei au anunțat încă de la începutul acestui an că vor renunța treptat la cookie-uri. Din 4 ianuarie 2024, 1% din utilizatorii browser-ului Chrome vor fi trecuți pe Privacy Sandbox.

Privacy Sandbox este un sistem de profilare a utilizatorilor, creat de Google. Acesta înlocuiește vechiile cookie-uri cu o nouă strategie de identificare a utilizatorilor. Noul sistem va folosi categorii de interese diferite. Mai mult, acestea vor putea fi modificate de utilizatori în funcție de reclamele pe care aceștia își doresc să le vadă.

Gigantul, încasări uriașe din reclame

Unele browsere au implementat de mult timp sisteme care permit blocarea acestor cookie-uri.

În schimb, Google nu a făcut pașii necesari pentru această schimbare, până de curând. Gigantul tehnologic are încasări uriașe din reclamele digitale.

Mai mult, vechiul sistem a fost eficient pentru companie, în drumul spre a-i targeta pe utilizatori.Conform planului anunțat de uriașa companie, de anul viitor, utilizatorii își vor putea configura propriile domenii de interes.

În finalul procedurii, datele strânse de la utilizatorii de internet vor fi cuprinse în  Privacy Sandbox.  Ulterior, aceste informații vor ajunge și la advertiseri.În viitor, Google ar intenționa să elimine complet cookie-urile.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Apr. 2025, 16:52
 // Categoria: Uncategorized // Autor:  Ursu Victor
01 Apr. 2025, 16:52 // Uncategorized //  Ursu Victor

Consiliul Concurenței a venit cu precizări oficiale privind recentele creșteri ale prețurilor la carnea de porc, după apariția unor declarații alarmante în spațiul public și preluări mediatice care au ridicat suspiciuni privind eventuale înțelegeri de cartel sau abuzuri din partea comercianților.

Potrivit instituției, în contextul unei economii de piață, formarea prețurilor este influențată de factori obiectivi, precum cererea și oferta, costurile de producție și transport, nivelul taxelor, fluctuațiile internaționale sau balanța de importuri și exporturi. Consiliul nu are atribuții de a stabili, plafona sau modifica prețuri, și nici nu poate sancționa companiile doar pentru că își majorează prețurile.

Totuși, autoritatea de concurență monitorizează cu atenție piața și intervine în cazul identificării unor practici anticoncurențiale, precum înțelegeri între concurenți privind fixarea prețurilor sau abuzul de poziție dominantă. În acest moment, Consiliul analizează situația de pe piața cărnii de porc pentru a detecta eventuale semnale care ar putea indica astfel de comportamente ilegale.

„Îndemnăm producătorii, comercianții și consumatorii să ne sesizeze orice comportament suspect. Vom interveni acolo unde legea ne permite”, se menționează în comunicatul oficial.

Consiliul Concurenței reiterează că își menține angajamentul de a asigura o piață corectă și competitivă, în beneficiul consumatorilor și al unei economii sănătoase.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!