Google a blocat peste 5 miliarde de reclame înșelătoare în 2022

29 Mart. 2023, 16:26
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Mart. 2023, 16:26 // Actual //  bani.md

Google face public Google Ads Safety Report 2022, raportul anual privind siguranța în publicitatea online, care arată ce măsuri a luat compania pentru a preveni publicitatea înșelătoare, asigurând în acest mod un ecosistem sigur pentru oameni, afaceri și instituții media.

Astfel, anul trecut Google a adăugat sau actualizat aproape 30 de politici pentru advertiseri și publicații. A fost extinsă protecția pentru adolescenți și consolidate politicile pentru anunțurile electorale.

Mai mult, în 2022 Google a lansat și Centrul meu de anunțuri, prin care utilizatorii pot să-și personalizeze experiența publicitară și să afle mai multe informații despre advertiseri și reclamele pe care le văd online.

În completarea acestui instrument, astăzi compania anunță și lansarea Centrului de transparență a anunțurilor, o arhivă în care utilizatorii pot căuta informații despre toți advertiserii verificați de Google.

În 2022, Google a eliminat peste 5,2 miliarde de reclame, în creștere cu 2 miliarde față de 2021, a restricționat alte peste 4,3 miliarde și suspendat 6,7 milioane de conturi ale advertiserilor.

De asemenea, a blocat sau restricționat rularea reclamelor pentru mai mult de 1,5 miliarde de pagini și a luat măsuri mai ample în cazul a 143.000 de site-uri care nu respectau politicile companiei privind publicitatea online.

Raportul poate fi citit la aici.

În 2022, Google și-a extins la nivel global programul pagini pentru advertiseri, prin care utilizatorii pot vedea informații de bază despre un advertiser verificat, cum ar fi locul în care se află, ce tip de afacere oferă și alte reclame pe care le-a rulat recent.

Momentan, Google verifică identitatea advertiserilor în peste 240 de țări și regiuni.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

25 Nov. 2025, 17:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
25 Nov. 2025, 17:26 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Compania petrolieră națională a Kazahstanului, KazMunayGas (KMG), a anunțat astăzi că, „cel puțin pentru moment”, nu se discută vânzarea Grupului Rompetrol, inclusiv Rompetrol Moldova, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața produselor petroliere din Republica Moldova.

Reacția oficială vine după ce, în ultimele zile, în presă au apărut informații privind o posibilă vânzare parțială, în perioada 2026–2027, a KMG International NV (KMGI), subsidiara deținută integral de KazMunayGas, în cadrul unei licitații care ar permite investitorilor să cumpere până la 50% din holding.

Într-un mesaj transmis presei, KMG a precizat că elaborarea unui plan complex de privatizare este „o practică obișnuită” și nu înseamnă automat luarea unei decizii de vânzare. „Este un proces standard și de lungă durată, în cadrul căruia sunt luați în considerare numeroși factori. În ceea ce privește KMGI, compania își desfășoară activitatea în mod normal, atingând indicatorii de producție și financiari. În acest sens, declarăm că în prezent nu se ia nicio decizie cu privire la privatizarea KMGI”, a transmis KazMunayGas.

Informațiile inițiale privind o potențială vânzare parțială au fost publicate de site-ul caliber.az și preluate ulterior de presa internațională, menționând că Agenția pentru Protecția și Dezvoltarea Concurenței din Kazahstan ar fi confirmat procedura de licitație deschisă în două etape. Tranzacția ar avea ca scop atragerea unui partener strategic, KMGI fiind formată din 28 de companii din România, Elveția, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Turcia și Kazahstan. Grupul operează două rafinării în România – Petromidia și Vega –, un complex petrochimic, terminale și o rețea de aproximativ 1 400 de benzinării sub marca Rompetrol.

Potrivit sursei citate, o eventuală tranzacție ar face parte din strategia mai largă a KazMunayGas de modernizare operațională și atragere de investiții, menținând totodată o poziție solidă în piața energetică internațională.

În Republica Moldova, Rompetrol este unul dintre principalii jucători ai pieței carburanților, cu o rețea de 97 de stații și o cotă totală estimată de circa 44%. În raportul oficial pentru anul 2024, compania indică o cotă totală de 38,3%, dintre care segmentul vânzărilor cu amănuntul reprezintă 28,4%.

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII