Ieftinirea petrolului scade din puterea rublei rusești

03 Ian. 2023, 05:42
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
03 Ian. 2023, 05:42 // Actual //  Lupu Eduard

Moneda Rusiei a atins un minim al ultimelor opt luni, adăugându-se la scăderile puternice din decembrie, pe măsură ce prețurile globale ale petrolului au scăzut, iar sancțiunile occidentale au vizat sectorul energetic al Rusiei, relatează CNN.

Rubla a oscilat sub 72 pentru un dolar, în scădere cu 18% de la începutul lunii și cel mai slab nivel de la sfârșitul lunii aprilie.

După ce și-a înjumătățit aproape valoarea în primele săptămâni ale războiului, rubla s-a menținut remarcabil de bine în cea mai mare parte a anului, tranzacționându-se într-un interval îngust.

Rubla a fost ajutată de măsurile luate de banca centrală a Rusiei, care a mai mult decât dublat ratele dobânzilor la începutul războiului, a introdus controale de capital și a obligat exportatorii să convertească 80% din veniturile lor în ruble, creând în mod artificial cerere pentru această monedă. Ulterior, aceasta a revenit asupra unora dintre aceste politici pe măsură ce rata de schimb s-a stabilizat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2024, 18:49
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
16 Mai 2024, 18:49 // Actual //  Lupu Eduard

Nu se întâmplă prea des ca Samsung să întreacă Apple în campaniile sale de marketing, dar compania sud-coreeană a făcut exact acest lucru cu cea mai recentă reclamă a sa, „Uncrush”, scrie publicația FastCompany.

La începutul acestei luni, Apple a dezvăluit mult-așteptatul nou iPad Pros, care dispune de ecrane OLED. Acestea sunt, de asemenea, cele mai subțiri dispozitive pe care Apple le-a realizat vreodată. Pentru a scoate în evidență această subtilitate, Apple a lansat o nouă reclamă numită „Crush”. Reclama arată un compresor industrial care zdrobește lucruri precum o chitară, un pian, vopsea, sculpturi și multe altele.

Reclama „Crush” a Apple nu a fost bine primită de public, care a transmis că simbolizează distrugerea creativității umane de către tehnologie. Ulterior, Apple și-a cerut scuze pentru reclamă și că nu o va mai difuza la televizor. Deși lucrurile ar fi trebuit să se termine acolo, Samsung a văzut un mod de a profita de această situație și a făcut o campanie publicitară ca răspuns la spot-ul Apple.

În reclama „Uncrush”, publicul se află în aceeași cameră cu același compresor industrial din reclama Apple. Peste tot sunt instrumente de creație fizică sparte și zdrobite. Vedem o pereche de picioare care se plimbă printre distrugeri, apoi o femeie ridică o chitară care a fost distrusă doar parțial de compresorul Apple. Ea începe să cânte la ea în timp ce citește partituri de pe o tabletă Samsung.

Reclama se încheie cu tag-ul „Creativitatea nu poate fi distrusă”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău