Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, a atras atenția asupra necesității urgente de investiții semnificative la Aeroportul Chișinău, estimând că acestea ar putea totaliza între 200 și 300 de milioane de euro. Fără aceste investiții, aeroportul și terminalul său ar putea fi suprasolicitate în următorii trei-patru ani, incapabile să facă față creșterii semnificative a fluxului de pasageri.
Andrei Spînu a dezvăluit că a efectuat vizite la Paris și Munchen, întâlnindu-se cu mai multe companii de profil pentru a evalua situația actuală a Aeroportului Chișinău. Potrivit acestuia, terminalul se apropie de capacitatea sa maximă de procesare a pasagerilor, în timp ce starea pistei este alarmantă. Deși s-au efectuat investiții și reabilitări, necesitatea unor noi fonduri rămâne iminentă. De asemenea, a menționat lipsa unei intrări directe din terminal către parcarea avioanelor, subliniind că acest lucru este necesar pentru a îmbunătăți funcționalitatea aeroportului, scrie TVRMoldova.
În prezent, Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a elaborat un studiu de prefezabilitate care arată că sunt necesare investiții în valoare de cel puțin 200 de milioane de euro pentru îmbunătățirea infrastructurii aeroportului. Andrei Spînu a subliniat că acest lucru trebuie realizat în următorii trei-patru ani pentru a face față cerințelor crescânde ale pasagerilor, având în vedere că numărul de călători se apropie de nivelurile pre-pandemie.
Ministrul a prezentat mai multe opțiuni pentru atragerea fondurilor necesare. Una dintre ele ar fi finanțarea din bugetul statului, dar acesta nu dispune de resursele suficiente pentru aeroport. O altă variantă ar fi creșterea taxelor pentru companiile aeriene, dar aceasta ar putea duce la creșterea costului biletelor și la scăderea atractivității Aeroportului Chișinău pentru transportatorii low-cost, care ar alege să opereze de pe alte aeroporturi din regiune. A treia soluție ar implica atragerea unui partener strategic cu experiență globală, din țări precum Franța sau Germania, care să aducă resurse financiare și cunoștințe în gestionarea aeroporturilor.
Aceasta ar putea lua forma unui parteneriat public-privat, a unei concesiuni sau a unui contract de management, dar decizia finală urmează să fie luată după identificarea celei mai bune soluții. Ministrul a subliniat că intenționează să participe la un forum la Barcelona în luna noiembrie, care se concentrează pe dezvoltarea aeroporturilor, pentru a continua căutarea și selecția partenerului potrivit, promițând să ofere detalii suplimentare odată ce acestea sunt stabilite.