Imperiul unui magnat german se prăbușește sub greutatea legăturilor cu oligarhii ruși

28 Feb. 2025, 17:42
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
28 Feb. 2025, 17:42 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Lars Windhorst, un fost prodigiu al afacerilor germane, se confruntă cu prăbușirea imperiului său economic. Celebru în anii ’90 pentru crearea unei companii tehnologice de succes la vârsta de 16 ani, Windhorst era considerat un „nou Bill Gates” al Germaniei, fiind apreciat chiar de foștii cancelați germani Helmut Kohl și Gerhard Schröder. A fost văzut frecvent în cercurile înalte ale Rusiei, inclusiv în compania lui Vladimir Putin, iar afacerea sa a prosperat cu ajutorul unor relații strânse cu oligarhi ruși, notează FT.

Totuși, în prezent, Windhorst se confruntă cu o serie de procese din partea miliardarilor ruși și cu falimentele companiilor sale. În februarie 2024, firma sa financiară, Tennor International Services, a depus cerere de faliment în Berlin, iar două dintre șantierele sale navale, Flensburger Schiffbau-Gesellschaft și Nobiskrug, au declarat falimentul în decembrie 2024. Salariile nu au mai fost plătite, iar datoriile au depășit 150 de ordine de plată executate. Ministerul Economiei din Germania a fost nevoit să intervină pentru a salva aceste afaceri cu ajutorul fondurilor guvernamentale.

Pe lângă falimentele din afaceri, Windhorst se confruntă cu procese legale și de recuperare a datoriilor. Potrivit publicației „Luzerner Zeitung”, el trebuie să plătească 65,6 milioane de dolari unui investitor rus, Gavriil Yushvaev, cunoscut ca „Garik Makhachkala”. Yushvaev a cerut despăgubiri după ce Windhorst nu a respectat promisiunile de a răscumpăra acțiuni la compania Avatera, un startup german în domeniul roboților chirurgicali.

Afacerile lui Windhorst au fost legate și de proiecte rusești, inclusiv construcția unei superjachturi de 142 de metri pentru oligarhul Andrei Melnichenko și restructurarea datoriei unui grup minier rus. Relațiile sale cu miliardarii ruși și cu proiectele legate de Rusia au fost afectate de procesele și sancțiunile internaționale, iar Windhorst se află acum într-o luptă acerbă pentru a salva ce a mai rămas din imperiul său de afaceri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII