În UE au ajuns anul trecut cu 40% mai multe mașini noi din China decât în 2022

08 Mart. 2024, 17:28
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
08 Mart. 2024, 17:28 // Actual //  Lupu Eduard

​Anul trecut a fost cel mai bun de până acum pentru mașinile chinezești în UE, totalul fiind de peste 670.000 de autoturisme noi aduse din China. Datele ACEA arată că valoarea importurilor de mașini noi din China a trecut de 12,8 miliarde euro anul trecut.

Importurile de mașini noi în UE au crescut anul trecut cu 24%, spre 3,34 milioane, iar o cincime dintre aceste mașini au fost aduse din China. Mai exact, 676.000 de mașini noi au fost importate din China, față de 484.000 în 2022, arată datele ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile).

Cifra include și mașini ale unor mărci europene ce asamblează în China, dar cele mai multe aparțin unor mărci chinezești precum MG, BYD sau Great Wall, BAIC, Nio sau DFSK.

În UE au ajuns peste 514.000 de mașini din Turcia, 447.000 din Japonia, 430.000 din Coreea de Sud și 382.000 din Maroc (unde se produc mai multe modele Dacia, la Tanger și Casablanca).

Uniunea Europeană a trimis anul trecut la export peste 4,7 milioane de mașini, cu jumătate de milion mai multe decât în 2022.

Țările din UE caută soluții de a limita importurile auto din China, pe motiv că în țara asiatică mașinile sunt produse la costuri anormal de mici, fiindcă statul chinez subvenționează cu miliarde de dolari producția auto. Mulți au protestat și pentru că beneficiază multe modele „made in China” de subvențiile acordate de guvernele europene cumpărătorilor de mașini electrice.

În UE nu ar fi posibilă producția de mașini electrice la costuri așa de mici precum în China, unde sunt și modele full-electrice la sub 12.000 de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

14 Apr. 2024, 14:38
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Apr. 2024, 14:38 // Actual //  Lupu Eduard

Apple facilitează, în sfârșit, repararea iPhone-urilor de către utilizatori cu ajutorul unor piese folosite, relatează The Verge. Într-o actualizare de joi, compania a anunțat că, în această toamnă, proprietarii unor modele “selecționate” de iPhone vor putea să-și repare dispozitivele cu piese originale folosite, păstrându-și întreaga funcționalitate.

Atunci când repară un telefon, Apple le cere utilizatorilor de iPhone să treacă printr-un proces numit împerechere de piese, care îi face să potrivească numărul de serie al dispozitivului lor cu cel al unei piese noi vândute de Apple. În cazul în care un utilizator a înlocuit o piesă cu o componentă aftermarket sau uzată, iPhone-ul ar afișa notificări supărătoare care spun că Apple nu este în măsură să verifice piesa nou instalată. În cazul senzorilor Face ID și Touch ID, este posibil ca piesa să nu funcționeze deloc.

Această modificare ar trebui să elimine aceste notificări pentru piesele folosite, deoarece Apple spune că “calibrarea pentru piesele Apple originale, noi sau folosite, va avea loc pe dispozitiv după ce piesa este instalată”. De asemenea, înseamnă că utilizatorii și atelierele de reparații nu vor mai trebui să furnizeze numărul de serie al dispozitivului pe care îl repară atunci când comandă majoritatea pieselor din Self Service Repair Store.

Schimbarea se va aplica la lansare pentru ecrane, baterii și camere foto. Apple spune că “viitoarele” versiuni de iPhone vor veni cu suport pentru senzorii biometrici utilizați, cum ar fi Face ID sau Touch ID.

În același timp, Apple devine mai serioasă și în ceea ce privește urmărirea componentelor iPhone folosite.Compania a anunțat că își va extinde funcția Activation Lock, care ar trebui să împiedice hoții să folosească un dispozitiv pierdut sau furat, la piesele iPhone. “Dacă un dispozitiv aflat în reparație detectează că o piesă compatibilă a fost obținută de la un alt dispozitiv cu Activation Lock sau Lost Mode activat, capacitățile de calibrare pentru acea piesă vor fi restricționate”, spune Apple.

Dacă ajungi să îți repari iPhone-ul cu o piesă folosită, dispozitivul va stoca aceste informații în secțiunea Piese și istoric service din aplicația Setări din iOS. Apple nu specifică ce modele de iPhone vor fi suportate în această toamnă, dar compania a declarat pentru TechCrunch că va fi vorba de iPhone 15 și mai târziu.

“Cu această ultimă extindere a programului nostru de reparații, suntem încântați să adăugăm și mai multe opțiuni și mai multă comoditate pentru clienții noștri, contribuind în același timp la prelungirea duratei de viață a produselor noastre și a pieselor acestora”, spune John Ternus, vicepreședintele senior al departamentului de inginerie hardware al Apple, într-un comunicat.

Chiar dacă Apple nu și-a extins încă aprobarea pentru piesele iPhone de pe piața secundară, schimbarea este uriașă pentru atelierele de reparații și pentru cei care se ocupă de bricolaj, care au fost nevoiți să se confrunte cu plata unei prime mai mari pentru piesele iPhone noi.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău