Retailerul spaniol de îmbrăcăminte Inditex, proprietarul brandurilor ZARA, Massimo Dutti şi Bershka, şi-a depăşit rivalul suedez H&M în contextul în care vânzările din al doilea trimestru au întrecut nivelurile raportate înainte de criza sanitară, scrie Ziarul Financiar cu referire la Reuters.
Cel mai mare grup de fashion din lume a obţinut rezultatele pe fondul redeschiderii magazinelor fizice din T2, oamenii grăbindu-se să îşi reînnoiască garderoba în urma ridicării măsurilor anti-Covid-19.
Vânzările H&M au crescut mai puţin decât se estimase iniţial. Astfel, gigantul suedez a rămas sub vânzările obţinute în pre-pandemie, declarând că perioadele de lockdown şi restricţiile de circulaţie i-au împiedicat procesele de dezvoltare, în special în Asia.
Pablo Isla, CEO-ul Inditex, spune că vânzările din magazine şi mediul digital continuă să îşi revină de-a lungul tuturor brandurilor şi pieţelor, în ciuda unor restricţii în Asia, aplicate pentru a se controla noile focare de coronavirus.
Profitul net din T2/2021, circa 850 de milioane de euro, vine în contrast cu cei 214 milioane de euro înregistraţi în aceeaşi perioadă de anul trecut, fiind cu 4% peste profitul din 2019.