Louis Vuitton deschide la Shanghai primul său magazin de mobilă articole pentru casă

25 Nov. 2022, 16:50
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
25 Nov. 2022, 16:50 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Louis Vuitton şi-a anunţat vineri intenţia de a deschide la Shanghai un magazin specializat pe mobilier şi articole de uz casnic, o premieră pentru brandul francez de lux care încearcă să îşi extindă oferta dedicată clienţilor chinezi înstăriţi, transmite Reuters.

Viitorul showroom, accesibil numai pe bază de programare, va fi inaugurat luni într-o vilă istorică amplasată în apropiere de Nanjing Road, principala zonă de shopping de lux din capitala financiară a Chinei.

Într-un comunicat de presă, Louis Vuitton, parte a grupului LVMH, a precizat că acest showroom va fi testat timp de mai multe luni şi, dacă va avea succes, va deveni un magazin permanent.

Jurnaliştii care au beneficiat de un tur al magazinului înainte de inaugurare au constatat că articolele nu aveau afişate preţurile, însă un angajat a dezvăluit faptul că un scaun suspendat conceput de fraţii Campana are un preţ de cost de peste 700.000 de yuani (97.860 de dolari).

Găsirea de noi zone de creştere, în special în rândul consumatorilor înstăriţi, devine din ce în ce mai importantă pentru mărcile de lux în China, în condiţiile în care cheltuieile pentru articole de lux sunt presate de restricţiile impuse din cauza COVID-19, de declinul pieţei imobiliare şi de incertitudinile economice.

Louis Vuitton a mai încercat şi luna trecută să îşi extindă oferta pe segmentul lifestyle în China, când a deschis un magazin în oraşul Chengdu, din sud-vestul ţării, care include un spaţiu expoziţional şi un restaurant.

„LMVH încearcă să se repoziţioneze ca o marcă de lux contemporană prin intrarea pe noi segmente care rezonează cu consumatorii chinezi dinamici din Generaţia Z şi Milenialii”, a apreciat Bobby Verghese, analist la firma de consultanţă GlobalData, potrivit căreia vânzările pe segmentul mobilă şi articole de uz casnic din China vor ajunge la 782 de miliarde de dolari în 2026.

Verghese consideră că articolele de uz casnic sunt un pariu bun pentru Louis Vuitton, în special în China.

„Spre deosebire de predecesorii lor, care puneau accent pe viaţa privată, imigranţii digitali din Gen Y şi nativii digitali din Gen Z nu se opun la afişarea stilului lor de viaţă pe social media. LMVH intenţionează să profite de avantajul primului sosit”, a spus Bobby Verghese.

Realitatea Live

17 Nov. 2025, 14:18
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
17 Nov. 2025, 14:18 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Piața farmaceutică din Republica Moldova a ajuns, în perioada ianuarie–septembrie 2025, la valoarea de 204,39 milioane de euro, în creștere cu 5,5% față de aceeași perioadă a anului precedent, arată raportul publicat de Agenția Medicamentului și Dispozitivelor Medicale (AMDM). În același timp, volumul fizic al pieței a crescut cu 4,6%, ajungând la 74,51 milioane de cutii de medicamente.

Importurile continuă să domine piața farmaceutică, reprezentând 93% din valoarea totală, în timp ce medicamentele produse local acoperă doar 7% din piață. În volum (cutii), producția autohtonă deține circa 15%, confirmând o consolidare lentă, dar constantă a sectorului intern.

Raportul AMDM arată și care sunt cele mai importate medicamente (după denumirea comună internațională – DCI). În total, primele 10 poziții însumează peste 27 milioane de euro în 9 luni: Dapagliflozinum – 4,72 milioane euro, Ibuprofenum – 3,81 milioane euro, Rivaroxabanum – 3,12 milioane euro, Rosuvastatinum – 2,91 milioane euro, Sulodexidum – 2,49 milioane euro, Pancreatinum – 2,39 milioane euro, Emicizumabum – 2,28 milioane euro, Ceftriaxonum – 2,25 milioane euro, Medicament homeopat – 2,18 milioane euro și Acidum acetylsalicylicum – 2,09 milioane euro.

Pe partea de importuri, Germania, România, Slovenia, Ungaria și Turcia sunt principalele țări furnizoare, cumulând peste 88 milioane euro. Totodată, piața este tot mai orientată către tratamente moderne și medicamente folosite în bolile cronice, ceea ce se reflectă în structura topului DCI.

În privința companiilor farma, clasamentul este dominat de giganți internaționali precum KRKA, Gedeon Richter, Berlin-Chemie, GlaxoSmithKline și AstraZeneca. Pe segmentul local, Balkan Pharmaceuticals rămâne liderul absolut, cu vânzări de 9,7 milioane euro în nouă luni. Distribuția rămâne puternic concentrată: primele trei companii – Dita Estfarm, RihPanGalFarma și Tetis International – controlează aproximativ 80% din importuri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII