Întreprinderea municipală Apă-Canal Chișinău a fost reconectată la energia electrică, potrivit anunțului primarului Capitalei, Ion Ceban, care precizează că acest lucru a fost posibil în urma unor discuții cu conducerea Premier Energy.
„Împreună cu colegii mei, după mai multe ședințe lungi, am identificat o soluție constructivă și legală pe care am propus-o în ședința din această seară. Până marți s-a luat o pauză, după care vom relua discuțiile”, a precizat edilul.
Municipalitatea a anunțat joi că blocul central de la Apă-Canal Chișinău a fost deconectat de la energie electrică și că acolo sunt toate punctele de comandă. În același timp, „Premier Energy” a declarat că cele două locuri de consum deconectate vizau doar blocul administrativ. Furnizorul mai preciza că a fost nevoit să recurgă la aceste măsuri pentru a nu admite creșterea în continuare a datoriei, care în prezent constituie 68,6 milioane de lei.
Datoria pentru energia electrică a întreprinderii Apă Canal este de 68,6 milioane de lei, ce include și facturi cu termenul de plată expirat, neachitate încă din luna noiembrie, 2022.
Achitările efectuate în ultima perioadă de către SA „Apă-Canal Chișinău” nu acoperă în totalitate nici consumul zilnic de energie electrică, se conturează o perspectivă negativă de creștere esențială a datoriei totale, odată cu emiterea facturilor în luna februarie.
Edilul Capitalei Ion Ceban a acuzat-o pe premierul Natalia Gavrilița și vicepremierul Andrei Spînu că ar fi indicat distribuitorului Premier Energy să deconecteze Apă Canal de la lumină. În replică Ceban a fost acuzat că inteenționat a dus întreprinderea în situația catastrofală pentru că și-a promovat la conducere doar persoane loaiale.