Maib devine partener general al Teatrului Național „Mihai Eminescu” pentru promovarea artelor scenice naționale

20 Mart. 2025, 12:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Mart. 2025, 12:56 // Actual //  bani.md

Maib, cea mai mare bancă din Moldova, anunță în premieră un parteneriat strategic cu Teatrul Național „Mihai Eminescu” (TNME) din Chișinău. Astfel, își consolidează angajamentul față de promovarea culturii și susținerea inițiativelor artistice din Republica Moldova. Prin această inițiativă, maib devine partener general al uneia dintre cele mai emblematice instituții culturale din țară și își consolidează poziția de instituție responsabilă social pe segmentul artei și culturii.

Colaborarea va sprijini desfășurarea activităților teatrale, contribuind la dezvoltarea și diversificarea programelor culturale. Parteneriatul a fost anunțat printr-un eveniment privat, la care au fost invitați clienți, acționari, parteneri și angajați maib. Programul a inclus o expoziție de costume scenice, un recital susținut de Orchestra TNME și a culminat cu prezentarea spectacolului „Grădina de sticlă”, regizat de Petru Hadârcă, după romanul scriitoarei Tatiana Țîbuleac.

Sergiu Prodan, Ministrul Culturii:

„Apreciem inițiativa maib de a susține artele scenice și de a deveni partener general al Teatrului Național „Mihai Eminescu”. Cultura este o punte esențială între generații, un factor de coeziune socială și un pilon al identității naționale. Parteneriatele între sectorul privat și instituțiile culturale, precum acesta, contribuie la dezvoltarea unui mediu artistic sustenabil și accesibil pentru toți. Salutăm acest angajament și încurajăm și alte companii să investească în cultură, sprijinind astfel creația artistică și valorile autentice ale Republicii Moldova.”

Petru Hadârcă, Director General al Teatrului Național „Mihai Eminescu”:

„Parteneriatul cu maib ne încurajează și ne dă siguranță să perseverăm în arta teatrală și în creația noastră. Împreună vom fi mai buni în ceea ce știm să facem mai bine fiecare: TNME să inspire imaginația, să dezvolte gândirea liberă și inteligența emoțională, să stimuleze empatia și spiritul de implicare socială, să alimenteze speranța în bine și frumos, maib – să ofere oportunități pentru gestionarea inteligentă a resurselor financiare, să inspire dezvoltarea inițiativelor de afaceri prospere, să stimuleze ideile care generează bunăstare economică și să susțină proiectele care generează bunăstare sufletească. Bunăstarea, starea de bine a oamenilor este punctul de conexiune și de impact al acestui parteneriat, care se înscrie în obiectivele trasate prin Strategia Națională de Dezvoltare „Moldova Europeană 2030”. Astfel, proiectele culturale inițiate de Teatrul Național „Mihai Eminescu” au o șansă în plus și o scenă de dezvoltare mai bună și mai sigură, în beneficiul oamenilor, împreună cu maib!

Mulțumesc Comitetului de Conducere și Consiliului maib pentru decizia de a ne acorda onoarea acestui parteneriat și susținerea financiară pentru proiectele culturale pe care le dezvoltăm.”

Giorgi Shagidze, Președintele maib:

Sunt foarte onorat să anunțăm acest parteneriat cu Teatrul Național „Mihai Eminescu”, o instituție emblematică în Moldova. Sperăm că acest parteneriat va ajuta Teatrul să continue să contribuie și să îmbogățească mediul cultural din Republica Moldova.

Cultura reprezintă o componentă esențială a identității țării, iar prin acest parteneriat, maib își reafirmă angajamentul de a sprijini inițiativele care promovează și protejează patrimoniul cultural al Moldovei. Vreau să adresez mulțumiri echipei Teatrului Național „Mihai Eminescu” pentru activitatea și performanța uimitoare, și Ministerului Culturii – pentru parteneriat și pentru energia cu care face lucrurile să se întâmple.”

Amintim că recent maib a anunțat și alte parteneriate de responsabilitate socială corporativă de anvergură, devenind partener principal al Federației Moldovenești de Fotbal, al celui mai mare eveniment național de alergare – Chisinau Marathon by maib I Mastercard, partener al Centrului Sportiv de Pregătire a Loturilor Naționale etc.

Tu conduci. maib

Despre maib

Maib este cea mai mare bancă din Republica Moldova și liderul sectorului bancar din țară. Echipa maib este formată din peste 2400 de angajați, reprezentând puţin peste un sfert din angajaţii sectorului bancar din Moldova. Prin intermediul politicii sale de responsabilitate social corporativă, banca se implică activ în proiecte care susțin dezvoltarea economică și socială a țării, inclusiv promovarea patrimoniului cultural.

Despre TNME

Teatrul Național „Mihai Eminescu” este una dintre cele mai importante instituții culturale din Republica Moldova. Acesta găzduiește piese de teatru de renume și colaborează cu regizori și artiști naționali și internaționali pentru a oferi publicului spectacole de înaltă calitate. TNME este, de asemenea, gazda Reuniunii Teatrelor Naționale Românești, cel mai mare festival european al artelor scenice.

Realitatea Live

21 Mai 2025, 17:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
21 Mai 2025, 17:37 // Actual //  Ursu Victor

Guvernul Republicii Moldova a lansat oficial campania națională de informare „Moldova Poate”, o inițiativă care urmărește apropierea deciziilor publice de cetățeni, printr-un mesaj simplu, accesibil și axat pe impactul reformelor asupra vieții cotidiene. Campania debutează cu doar câteva luni înainte de alegerile parlamentare programate pentru 28 septembrie, iar potrivit datelor de pe platforma achiziții.md, bugetul total al campaniei este estimat la 5 milioane de lei, iar în data de 22 mai urmează să fie desemnat câștigătorul – compania care se ocupa de organizarea campaniei.

Sub sloganul „Vorbim despre oameni, pentru oameni”, campania va promova unitatea națională, direcția europeană a țării și implicarea cetățenilor în procesul de reformă. Potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, accentul va fi pus pe explicarea clară a modului în care funcționează statul și pe prezentarea beneficiilor concrete ale reformelor implementate în domenii precum justiția, educația, sănătatea sau infrastructura.

„Moldova reușește atunci când mergem împreună – ca societate și ca parte din familia europeană”, a declarat Daniel Vodă.
Campania va include activități publice organizate în centre comunitare, piețe, parcuri și alte spații deschise, adresându-se tuturor categoriilor sociale, de la copii și tineri până la vârstnici. Se promit discuții directe, prezentări interactive și evenimente dedicate unei comunicări guvernamentale mai transparente.

Guvernul nu a oferit deocamdată detalii despre contractantul campaniei sau despre planul de distribuție media, însă lansarea inițiativei în plină perioadă preelectorală ridică semne de întrebare din partea observatorilor independenți, care atrag atenția asupra riscului de folosire a fondurilor publice în scop electoral.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO