Milioane de dolari pe fundul oceanului. De ce containerele cad într-un ritm alarmant de pe vasele uriașe

28 Apr. 2021, 05:17
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
28 Apr. 2021, 05:17 // Actual //  MD Bani

Containerele îngrămădite pe vasele uriașe care transportă absolut totul, de la anvelope auto la smartphone-uri, se răstoarnă într-un ritm alarmant, trimițând anual milioane de dolari pe fundul oceanului. Deoarece serviciile de livrare în această periodă sunt hipersolicitate, probabilitatea de a comite erori mecanice de acest gen, crește considerabil, scrie Realitatea.md.

Industria de transport maritim se confruntă cu cea mai mare creștere a numărului de containere pierdute din ultimii șapte ani. Peste 3.000 de încărcături au căzut în mare anul trecut, iar altele peste 1.000 au căzut peste bord până acum de la începutul anului.

Asemenea accidente perturbă lanțurile de aprovizionare pentru sute de comercianți cu amănuntul și producători americani.

La o analiză mai aprofundată, cauzele acestor incidente pot fi ușor determinate. Vremea imprevizibilă, navele mari care permit stocarea containerelor cu produse mai sus ca niciodată, și aranjarea lor într-o manieră precară, în condițiile în care se urmărește livrarea cât mai rapidă, sunt câteva dintre acestea.

În contextul dat de pandemie și boomul înregistrat în cadrul comerțului online, și mai cu seamă necesitatea permanentă de viteză în livrarea produselor, creează condiții precare care pot aduce rapid la producerea accidentelor de acest gen.

„Orice mișcare greșită poate pune în pericol încărcăturile și întregul echipaj”, susțin autoritățile maritime.

Pericolele variază începând de la stivuitorii care blochează incorect cutiile unele peste altele până la căpitanii care nu își schimbă traseul pentru a evita furtunile, încercând să economisească cât mai mult combustibil și timp.

Cu 226 de milioane de containere expediate în fiecare an, pierderea a 1.000 poate părea ca o picătură în ocean, însă totul este mult mai complex. „Este un procent foarte mic pierdut”, a declarat Jacob Damgaard, director asociat de prevenire a pierderilor la Britannia P&I la o conferință din Singapore, pe 23 aprilie. „Dar chiar și acest mic procent, constituie o pierdere financiară foarte mare. Spre exemplu cele de anul acesta constituie aproximativ 54,5 milioane de dolari”.

Realitatea Live

24 Mai 2024, 17:02
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
24 Mai 2024, 17:02 // Actual //  Soroceanu Olga

Digitalizarea sistemului educațional reprezintă o prioritate pentru Republica Moldova. Tranziția digitală înseamnă crearea unui sistem comun care permite autorităților să reformeze sistemul de învățământ, iar instituțiilor de resort să aibă acces la date actualizate. În acest sens, cu sprijinul Uniunii Europene și al Guvernului Austriei, sunt demarate o serie de proiecte care au menirea de a îmbunătăți și consolida sistemul educațional digital.

În cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale”, Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA), în parteneriat cu Fundația Europeană pentru Formare (ETF), a organizat un eveniment dedicat digitalizării sistemului de Învățământ Profesional Tehnic (ÎPT).

Acesta a reunit principalii actori ai dezvoltării sistemului ÎPT: Centrele de Excelență, comunitatea donatorilor care sprijină consolidarea ÎPT, industria TIC și reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, care au lansat discuții și dezbateri privind importanța accelerării digitalizării învățământului profesional, având la bază rezultatele unei cercetări aprofundate efectuate de către ETF.

Documentul de cercetare relevă principalele constatări pe acest domeniu și include o serie de recomandări adaptate atât la nivel național, cât și la nivel instituțional, bazate pe rezultatele unui sondaj amplu care acoperă toate cele 88 de instituții ÎPT din Moldova, fiind completat de o serie de interviuri cu actorii implicați activ la realizarea acestui deziderat.

Componentele de bază ale documentului țin de: infrastructura digitală a instituțiilor de învățământ, competențele digitale ale cadrelor didactice de toate categoriile, aplicațiile educaționale, inclusiv pentru evaluarea digitală a elevilor care permite feedback rapid și cuantificat, oportunitățile de formare a competențelor digitale pentru predare-învățare, nivelul competențelor digitale ale elevilor și oportunitățile de dezvoltare a acestora prin acreditarea în baza cursurilor autorizate de către minister.

Mai mult, documentul oferă  informații esențiale despre programele de formare concepute pentru perfecționarea competențelor digitale a personalului didactic, care reprezintă drept o oportunitate de formare continuă menită să consolideze comptențele digitale ale pedagogilor, cât și date despre instrumentele digitale dezvoltate, întru buna gestionare a informațiilor despre volumul de muncă al elevilor și profesorilor. Această abordare, pedagogia digitală, are menirea să susțină elevii în asimilare facilă și animată a informației teoretice și practice. Obiectivul central este formarea competențelor profesionale ale elevilor din ÎPT prin instrumente digitale, care fac procesul de învățare mai ușor, mai rapid, mai țintit, mai interesant.

De asemenea, Sistemului Informațional de Management în Educației (SIME) este consolidat cu suportul Uniunii Europene și Guvernului Austriei. Acest fapt îi va permite Ministerului Educației și Cercetării să ia decizii strategice privind dezvoltarea sistemului de educație și formare profesională, având la bază date veridice și actualizate asupra funcționalității sistemului ÎPT pe întreg teritoriul țării.

Ce înseamnă modernizarea SIME? Aceasta presupune extinderea funcționalității cu două module noi, și anume: „Registrul electronic” – care va fi utilizat de către profesori și va permite gestionarea datelor privind rezultatele elevilor, prezența, monitorizarea calificărilor oferite de instituții, printre altele, și „Agenda electronică” care va permite monitorizarea automată a prezenței elevilor și va preveni tendințele de absenteism. În mod similar, profesorii vor putea utiliza agendele electronice pentru a monitoriza progresul academic al elevilor și vor putea distribui cu ușurință anunțuri, teme, conținut educațional, dar și multe altele.

Până la finele anului 2025, toate activitățile sus menționate se vor realiza în cadrul programului „EU4Moldova: Comunități Locale” întru realizarea obiectivelor privind alinierea standardelor la nivel internațional a sistemului educație, la capitolul utilizării instrumentelor TIC în procesul de predare – învățare, obiectiv stipulat în Strategia Națională „Educație – 2023”.

Programul „EU4Moldova: Comunități Locale”, este finanțat de Uniunea Europeană, Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Cooperarea Austriacă pentru Dezvoltare (ADC) și Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone – Asistența Poloniei; și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), Agenția Austriacă pentru Dezvoltare (ADA) și Solidarity Fund PL (SFPL) în Moldova.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău