Moarte suspectă a unui vicepreședinte de la gigantul rus Lukoil – Vitalii Robertus

14 Mart. 2024, 12:26
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Mart. 2024, 12:26 // Actual //  bani.md

Vicepreședintele Lukoil Vitalii Robertus a murit la vârsta de 53 de ani, potrivit unui comunicat de presă al companiei. Motivele morții sale nu sunt precizate.

Necrologul afirmă că istoria muncii lui Robertus a fost legată „exclusiv” de Lukoil, unde a lucrat timp de 30 de ani. A obținut un loc de muncă la companie imediat după ce a absolvit facultatea ca economist.

Comunicatul de presă mai notează că Robertus a primit premii de stat și departamentale. În plus, Robertus a fost pilotul șef al clubului sportiv de aviație rus „Rusjet” și un multiplu campion al Rusiei și al lumii în clasa modelelor radiocontrolate, scrie Meduza.

În ultimii doi ani, Robertus a devenit cel puțin al treilea manager de top al companiei care a murit. În septembrie 2022, șeful consiliului de administrație al Lukoil, în vârstă de 67 de ani, Ravil Maganov, a murit. Presa rusă a scris că a căzut pe fereastra spitalului unde era tratat. Compania însăși a raportat că Maganov „a murit după o boală gravă”. Postarea sa a fost preluată de Vladimir Nekrasov, care a murit în octombrie 2023, la vârsta de 66 de ani, din cauza unei insuficiențe cardiace, a spus compania.

Deutsche Welle a menționat că în 2022, „un număr de decese în circumstanțe misterioase” au avut loc printre milionarii ruși și membrii elitei, dintre care unii erau asociați cu industria petrolului și gazelor. Un exemplu a fost dat de fostul manager al lui Lukoil Alexander Subbotin, al cărui cadavru a fost găsit pe 8 mai 2022 într-o casă privată din Mytishchi. Cauza morții lui a fost dată ca insuficiență cardiacă.

Novaya Gazeta Europe a scris și despre „morțile misterioase” la Gazprom – patru manageri de top ai companiei au murit în Rusia în șase luni din 2022. Potrivit jurnaliștilor, aceștia au lucrat în structuri presupuse asociate cu fraude financiare pe contracte de mai multe miliarde de dolari cu Gazprom.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Dec. 2025, 10:43
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
27 Dec. 2025, 10:43 // Actual //  Ursu Victor

Economistul Veaceslav Ioniță acuză autoritățile că, în ultimii ani, banii colectați din accize pentru infrastructura rutieră au fost direcționați în alte scopuri, ceea ce a dus la degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova. Declarațiile au fost făcute într-un interviu acordat publicației ZIUA.

Potrivit economistului, șoferii plătesc corect taxele, inclusiv accizele și taxa rutieră, însă statul nu respectă destinația acestor bani. „Prin taxa rutieră, cumva protejăm banul șoferului. Problema e că banii din accize la carburanți îi dăm în altă parte. Taxe mărim, dar banii pentru drumuri nu ajung la drumuri”, a declarat Ioniță.

El a amintit că, inițial, Republica Moldova a avut o înțelegere clară cu Banca Mondială și cu Fondul Monetar Internațional, potrivit căreia 80% din accizele la carburanți trebuiau direcționate către fondul rutier. „Această regulă a fost respectată doar în 2013 și 2014. După asta – gata”, a subliniat economistul.

Veaceslav Ioniță susține că, în perioada 2015–prezent, statul a deturnat masiv resursele destinate infrastructurii. „Am calculat banii care trebuiau să meargă din accize la drumuri și nu au mers, plus finanțările externe pierdute. Este vorba de peste 30 de miliarde de lei. Eu spun direct: Guvernul a furat de la fondul rutier”, a afirmat acesta.

Potrivit estimărilor sale, suma totală ajunge la aproximativ 2 miliarde de euro, bani care ar fi putut veni sub formă de granturi și împrumuturi externe pentru infrastructură. „Aproape jumătate din această sumă, adică aproape un miliard de euro, sunt bani plătiți de șoferi pentru drumuri, dar care s-au dus în altă parte. Oamenii au plătit pentru drum, iar banii s-au dus în apă”, a declarat economistul.

În acest context, Ioniță avertizează că degradarea accelerată a drumurilor din Republica Moldova nu este întâmplătoare, ci rezultatul direct al politicilor bugetare din ultimii ani. „Așa trăim noi, iar consecința este că drumurile se degradează tot mai rapid”, a concluzionat Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII