Mobiasbanca – OTP Group premiată cu Mercuriul de Aur – Recunoașterea pentru implicarea socială

29 Iun. 2021, 12:35
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
29 Iun. 2021, 12:35 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

Mobiasbanca – OTP Group dintotdeauna este preocupată de oameni, de comunitatea în care activează și de educația financiară, iar efortul și energia băncii în domeniul CSR în 2020 au fost apreciate cu distincţia supremă „Mercuriul de Aur” la nominalizarea „Marca Comercială Responsabilă Social” în cadrul evenimentului Gala Businessului Moldovenesc, organizat de Camera de Comerţ şi Industrie.

Este prima dată când banca participă la concursul „Marca Anului”, iar această distincție confirmă statutul Mobiasbanca – OTP Group de companie socială – responsabilă, care investește în bunăstarea comunităților prin intermediul sponsorizărilor și donațiilor, susținând inițiative și proiecte sociale de impact.

Sub umbrela Politicii de Responsabilitate Socială Corporativă (RSC), aliniată la strategia Grupului OTP, banca  acționează ca partener financiar responsabil, angajator responsabil, partener responsabil în comunitate și consumator responsabil.

Prezent la eveniment, Ruslan Cebotari Vicepreședinte al Comitetului Executiv – CRO, Șef Divizie RISC Management a subliniat „Suntem onorați să primim distincția Mercuriul de Aur pentru implicarea socială. Mulțumim partenerilor pentru proiectele prompte, cu impact, realizate în anul 2020. Ne bucură faptul că efortul echipei Mobiasbanca – OTP Group este apreciat, astfel prindem forță pentru noi proiecte de implicare.”

Alături de partenerii noști din sectorul social avem un obiectiv comun – cel de a fortifica mediul social și a crea oportunități de suport și dezvoltare. Mai multe detalii despre acțiunile CSR puteți descoperi în Raportul CSR 2020.

Trofeul și-a găsit locul de cinste lângă alte trofee și premii. László Diósi, Președintele Comitetului Executiv – CEO, Mobiasbanca – OTP Group a declarat: „În activitatea noastră zilnică și interacțiunile cu partenerii avem în vedere mereu impactul social și de mediu. Iar de importanța educației financiare ne-am convins în timpul crizei, pentru că toți cei care au fost pregătiți din punct de vedere financiar au supraviețuit mult mai ușor. Fundația pentru Educație financiară „OK” își aduce aportul la creșterea gradului de educație financiară în rândul generației tinere”.

Fundația pentru Educație Financiară „OK” a fost decernată cu Medalia de Aur la nominația „Debutul anului” în cadrul evenimentului Gala Businessului Moldovenesc, drept confirmare a implicării Mobiasbanca – OTP Group în evoluția și dezvoltarea sectorului bancar local și aportul la creșterea gradului de educație financiară a populației.


Scopul evenimentului a fost de a unifica eforturile producătorilor naționali și internaționali în activitatea de antreprenoriat și de a aprecia cele mai reușite proiecte. Evenimentul a fost organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, în parteneriat cu Agenția de Stat  pentru Proprietatea Intelectuală.Mobiasbanca – OTP Group S.A., parte a unui grup financiar internaţional, este un angajator responsabil pentru circa 1000 angajați, o bancă de încredere pentru cei peste 165 000 clienți și un partener de încredere pentru societate, care investește în programe de educație financiară și voluntariat, susține sectorul sănătății, cultura și artă. 

P. 

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 18:52
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 18:52 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Sezonul 2025 al cireșelor aduce provocări și oportunități pentru producătorii moldoveni, în contextul unor fluctuații semnificative pe piața internațională, anunță Asociația Moldova Fruct.

Deși exporturile în volum au scăzut față de anul trecut – doar 8000 de tone față de 10.000 de tone în iunie 2024 – valoarea totală a exporturilor a crescut spectaculos, ajungând la 20 milioane de dolari, față de 13 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea cu 51,4% a prețului mediu de export a compensat pierderile cantitative.

Situația regională a influențat direct acest salt valoric. În timp ce Italia se bucură de un sezon bogat și o cerere crescută, alte țări importante producătoare, precum Grecia și Turcia, au fost afectate sever de condițiile meteo extreme din primăvară. Inclusiv recolta din Republica Moldova a fost influențată de acești factori, cu efecte asupra volumelor disponibile pentru export.

Pe lângă valoarea crescută, o schimbare notabilă este și în structura geografică a exporturilor. Dacă în 2024 84% din cireșe mergeau spre țările CSI, în 2025 ponderea a scăzut la 70%. În schimb, livrările către statele din Uniunea Europeană s-au majorat de la 16% la 28%. Printre noile piețe se numără Italia, Croația, Serbia, Bosnia și Danemarca.

Piața din România s-a remarcat printr-o evoluție spectaculoasă: în iunie 2025 au fost exportate 1666 tone de cireșe moldovenești, de aproape două ori mai mult decât în aceeași lună din 2024 (842 tone), iar valoarea acestora a crescut cu 65%.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO