Moldova Tourism Forum 2021: au fost premiați ambasadorii turismului național. TOP lansări de branduri ale anului 2020

28 Mai 2021, 16:37
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
28 Mai 2021, 16:37 // Actual //  MD Bani

Agenția de Investiții din Republica Moldova în colaborare cu partenerul strategic USAID Moldova au organizat Moldova Tourism Forum 2021. La eveniment au fost prezenți peste 400 de participanți din 30 de țări. Participanții și-au exprimat aprecierea față de actorii turismului de la noi, care indiferent de provocări, au reușit să poziționeze țara noastră ca destinație turistică emergentă și să lanseze noi campanii de promovare a acestui sector.

Scopul organizării Moldova Tourism Forum 2021 are scopul de a reconecta țara noastră la circuitul turistic global, oferind o serie de strategii și informații despre instrumentele aplicabile pentru relansarea turismului.

Prima zi a forumului a adunat peste 400 de participanți din țări precum Mexic, Coreea de Sud, Thailanda, Canada, Norvegia, precum și din țările din regiune, Ucraina, România, Italia și Turcia. Aceștia au asistat la paneluri de discuții privind noi strategii de promovare a turismului, instrumente și tehnici digitalizate pentru promovarea acestuia, primind totodată consultanță de la speakeri privind posibilitățile de atragere a turiștilor în contextul post pandemic.

Rodica Verbeniuc, Director General Agenția de Investiții:„Restricțiile cauzate de pandemie, granițele închise, imposibilitatea de a călători și lipsa de siguranță în viitor au avut un impact dramatic asupra turismului local. Cu toate astea suntem mândri să spunem că antreprenorii noștri s-au dovedit a fi rezilienți și au reușit să transforme restricțiile în oportunități. Curajul, energia infinită și munca asiduă pe care au depus-o pentru a-și gestiona afacerile au contribuit la restructurarea sectorului, care a devenit mai diversificat, competitiv și pregătit pentru  următoarea etapă, în care va putea primi vizitatori internaționali, atunci când circulația internațională va fi restabilită. Forumul nostru are scopul de a oferi voce sectorului turismului, dând posibilitate reprezentanților să-și împărtășească viziunile, să discute tendințele și cele mai bune practici globale, dar și inițiativele regionale care servesc drept exemplu de dezvoltare pe termen lung.

De asemenea, prentru prima dată în Republica Moldova a fost organizată și o gală de premiere a ambasadorilor turismului național, cu scopul de a susține actorii din industria turismului intern și receptor, de motivare și recunoaștere a capitalului uman, întreprinderilor mici şi mijlocii și a tuturor reprezentanților industriei.
Aici au fost premiate inițiativa antreprenorială demonstrată prin reconceptualizarea ofertei turistice, adaptarea la noile realități prin oferirea soluțiilor inovative și digitalizare a serviciilor turistice, lansarea afacerilor noi în anul 2020 marcat de criza provocată de pandemie.

La cateogria Top lansări ale anului 2020 au fost premiate branduri turistice precum:
Pensiunea Casa Veche;

  • Conacul Mierii;
  • Pensiunea Meșter Faur;
  • Crama Mircești;
  • Crama Tudor;
  • Leuntea Vin;
  • Fuior Gourmet;
  • Gastromarket & Cáfe;
  • Marcu Bakery.

Premianții au primit câte un voucher în valoare de 5000 de lei pentru a elabora materiale de promovare și a-și crește vizibilitate în rândul turiștilor care aleg ca destinație Republica Moldova.

 

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 15:29
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 15:29 // Actual //  Ursu Victor

Transportul feroviar, care reprezintă 13,6% din structura totală a mărfurilor transportate, a marcat cele mai mari scăderi în perioada ianuarie-septembrie 2024. Potrivit datelor statistice, volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a scăzut cu 32,9%, iar parcursul acestora a înregistrat o reducere și mai semnificativă, de 36,7%.

Această evoluție negativă reflectă dificultățile cu care se confruntă sectorul feroviar în contextul schimbărilor economice și al restructurărilor interne. Printre posibilele cauze ale declinului se numără scăderea cererii pentru transportul feroviar, concurența cu alte moduri de transport și provocările operaționale întâmpinate de „Calea Ferată din Moldova”.

CFM se confruntă cu grave probleme financiare, acumulând datorii salariale de aproximativ 150 milioane de lei. În ceea ce privește infrastructura, situația este alarmantă: din cele 139 de locomotive aflate în dotare, 134 și-au depășit durata de amortizare, iar peste 25% din infrastructura feroviară necesită reparații capitale. În următorii ani, circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar putea fi suspendată dacă nu se vor lua măsuri urgente.

În ultimul deceniu, CFM a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei, cauzate de scăderea continuă a numărului de pasageri, în special pe rutele internaționale, și a volumului de mărfuri transportate. Veniturile sunt în scădere constantă, iar costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane de euro.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală