Motive pentru a investi în magazinele fizice de lux, cu toate că comerțul electronic a crescut

07 Iul. 2021, 10:24
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
07 Iul. 2021, 10:24 // Au Bani //  MD Bani

Cu toate că din cauza pandemiei, comerțul electronic a crescut, există semne clare că luxul tradițional se întoarce. Acest lucru nu este deloc surprinzător dacă ne gândim la modul în care magazinele de cărămidă și mortar de lux câștigă încredere.

În realitatea noastră post-pandemică, când majoritatea cumpărătorilor tânjesc după interacțiunea socială, capacitatea de a comunica cu un reprezentant de vânzări și de a vedea / simți / atinge produsele au devenit componente esențiale ale experienței de lux. Magazinele de lux știu că pot menține impulsul numai dacă își adaptează amprenta fizică la cerințele actuale ale clienților și condițiile pieței.

Iată câteva motive pentru care merită să investești în magazinele fizice de lux:

1. Experiențele puternice din magazin devin noul normal

Pe măsură ce călătoria consumatorilor continuă să evolueze, experiențele tradiționale de cumpărături ar putea transforma spațiile comerciale în destinații experiențiale.

Să luăm, de exemplu, mall-ul K11 din Shanghai – un spațiu comercial care este renumit pentru introducerea unui concept muzeal-retail. K11 este „un loc de joacă pentru artă, unde cultura, divertismentul, cumpărăturile și viața se învârt în jurul artei”, potrivit site-ului său web.

Spațiul de vânzare cu amănuntul din Shanghai a revizuit funcția mall-urilor decolorate și, prin aceasta, a lansat un spațiu cu utilizare mixtă care construiește comunitate și conduce traficul în magazin. Este un concept care este mai captivant, deoarece apelează la toate cele cinci simțuri.

În lucrarea din 2017 „Indiciile multisenzoriale în interacțiune și congruență într-un context de magazin cu amănuntul: Emoțiile consumatorilor și comportamentele de cumpărare”, Miralem Helmefalk explică „faptul că indiciile multisenzoriale în interacțiunea într-o atmosferă de magazin cu amănuntul au un impact mai mare asupra emoțiilor consumatorilor.

Cu alte cuvinte, clienții nu vor primi aceeași stimulare senzorială online, deoarece nu pot atinge, mirosi sau gusta produsul dorit.

2. Atingerea

După experința de anul trecut, clienții devin disperați să se conecteze. Dar interacțiunile digitale sunt mai puțin umane și mai impersonale.

Astăzi, chiar și experiența de service pentru clienți implică interacțiunea cu chatbots și tehnologia AI. Ca atare, ne lipsesc conexiunile și atingerea umană, personală, obligându-i pe consumatori să urmărească experiențele mai personalizate și naturale care provin de la manipulatorii umani.

Giganți ai comerțului electronic precum Alibaba și Amazon au înțeles importanța interacțiunii umane și au deschis magazine fizice care oferă experiențe autentice, captivante.

Amazon și-a deschis primul magazin cu personal în campusul Universității Purdue, descris ca „un loc în care studenții pot prelua comenzi pentru orice, de la computere la macaroane și brânză, precum și să primească și să livreze manualele închiriate și alte echipamente școlare”, potrivit unui articol publicat în Knowledge @ Wharton.

Punctele unice de vânzare ale magazinului Amazon sunt că oferă familiaritate și confort clienților. Și în mediul nostru în schimbare rapidă, clienții doresc această consistență.

Pe de altă parte, viziunea „noului comerț cu amănuntul” Alibaba a integrat pe deplin experiențele magazinului în comerțul cu amănuntul omnichannel. Achiziția recentă de acțiuni la unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri și supermarketuri din China, Sun Art, oferind Alibaba o participație majoritară (72%) în companie, arată că gigantul de comerț electronic al lui Jack Ma urmărește o îmbrățișare mai largă a spațiului fizic .

3. Retailerii pot oferi opțiuni de îndeplinire

În timpul pandemiei, când consumatorii cereau opțiuni de contact mai redus, comercianții cu amănuntul au început să ofere opțiuni de preluare la bord și cumpărare online / opțiuni de preluare în magazin. Este puțin probabil ca aceste opțiuni să dispară odată ce revenim la normal, deoarece clienții apreciază confortul și comoditatea pe care le oferă.

În plus, comercianții cu amănuntul știu că aceste opțiuni sporesc traficul și vânzările cu amănuntul și sunt mult mai accesibile, mai eficiente și mai rapide decât transportul tradițional.

4. Fiecare punct de contact fizic îi ajută pe clienți să experimenteze marca

Setarea vitrinei și a showroom-ului îi ajută pe clienți să vizualizeze mai bine produsele.

IKEA face o treabă minunată creând experiențe de cumpărături captivante, influențând comportamentul clienților prin îmbunătățirea interacțiunilor la fiecare punct de contact al mărcii. Conglomeratul suedez de mobilier gata de asamblat își integrează pe deplin produsele în spații care arată ca apartamentele și casele noastre, ajutând cumpărătorul să vadă și să simtă produsele într-un cadru natural. Între timp, aplicația IKEA Place folosește tehnologia AR pentru a reproduce senzația de căldură și de acasă în spațiul digital.

Realitatea Live

18 Nov. 2025, 09:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
18 Nov. 2025, 09:33 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Chevron analizează posibilitatea de a cumpăra activele internaționale ale companiei ruse Lukoil, plasată recent sub sancțiuni americane, au declarat pentru Reuters cinci surse familiare procesului. Decizia vine după ce Departamentul Trezoreriei SUA a permis potențialilor cumpărători să discute cu Lukoil despre vânzarea activelor din străinătate. Chevron intră astfel în competiție cu fondul american Carlyle și cu alți investitori interesați de un portofoliu estimat la cel puțin 20 de miliarde de dolari. Sancțiunile impuse luna trecută de administrația președintelui Donald Trump celor mai mari două companii petroliere ruse, Lukoil și Rosneft, urmăresc să exercite presiuni asupra Moscovei pentru a accepta negocieri de pace cu Ucraina, scrie REUTERS.

Potrivit surselor, Chevron explorează doar achiziția activelor în care există suprapuneri cu propriile operațiuni, nu întregul portofoliu al Lukoil. Interesul companiei americane nu a fost raportat anterior. Chevron a transmis oficial că respectă legislația aplicabilă și că nu comentează chestiuni comerciale. Lukoil, care produce 2% din petrolul mondial, încearcă să vândă activele sale internaționale, care generează 0,5% din producția globală și sunt evaluate la circa 22 miliarde de dolari în baza raportărilor din 2024.

Fondul american Carlyle analizează, de asemenea, un potențial acord, au spus surse Reuters săptămâna trecută. Portofoliul global al Lukoil cuprinde trei rafinării în Europa, participații în zăcăminte petroliere din Kazahstan, Uzbekistan, Irak, Mexic, Ghana, Egipt și Nigeria, precum și sute de stații de alimentare, inclusiv în Statele Unite. În Kazahstan, Lukoil deține 13,5% din câmpul Karachaganak și 5% din câmpul Tengiz, proiecte în care sunt implicați și Chevron, Exxon, Eni și Shell. Aceste câmpuri furnizează o mare parte din petrolul transportat prin conducta CPC, care livrează peste 1,6 milioane barili pe zi, echivalentul a 1,5% din cererea globală.

Lukoil mai are o participație în licența offshore nigeriană OML-140, operată de Chevron. În Finlanda, lanțul de benzinării Teboil, deținut integral de Lukoil, a anunțat că se așteaptă la schimbarea proprietarului pe măsură ce compania rusă încearcă să-și vândă activele internaționale. În Irak, Lukoil gestionează proiectul West Qurna 2, aflat în apropierea câmpului West Qurna 1, pe care Exxon îl opera până anul trecut. Trei oficiali irakieni au declarat că Bagdadul discută cu autoritățile americane obținerea unei derogări de șase luni de la sancțiuni, pentru a-i permite Lukoil să își vândă participația. Guvernul irakian a exclus achiziționarea acestei cote.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII