Motive pentru a investi în magazinele fizice de lux, cu toate că comerțul electronic a crescut

07 Iul. 2021, 10:24
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
07 Iul. 2021, 10:24 // Au Bani //  MD Bani

Cu toate că din cauza pandemiei, comerțul electronic a crescut, există semne clare că luxul tradițional se întoarce. Acest lucru nu este deloc surprinzător dacă ne gândim la modul în care magazinele de cărămidă și mortar de lux câștigă încredere.

În realitatea noastră post-pandemică, când majoritatea cumpărătorilor tânjesc după interacțiunea socială, capacitatea de a comunica cu un reprezentant de vânzări și de a vedea / simți / atinge produsele au devenit componente esențiale ale experienței de lux. Magazinele de lux știu că pot menține impulsul numai dacă își adaptează amprenta fizică la cerințele actuale ale clienților și condițiile pieței.

Iată câteva motive pentru care merită să investești în magazinele fizice de lux:

1. Experiențele puternice din magazin devin noul normal

Pe măsură ce călătoria consumatorilor continuă să evolueze, experiențele tradiționale de cumpărături ar putea transforma spațiile comerciale în destinații experiențiale.

Să luăm, de exemplu, mall-ul K11 din Shanghai – un spațiu comercial care este renumit pentru introducerea unui concept muzeal-retail. K11 este „un loc de joacă pentru artă, unde cultura, divertismentul, cumpărăturile și viața se învârt în jurul artei”, potrivit site-ului său web.

Spațiul de vânzare cu amănuntul din Shanghai a revizuit funcția mall-urilor decolorate și, prin aceasta, a lansat un spațiu cu utilizare mixtă care construiește comunitate și conduce traficul în magazin. Este un concept care este mai captivant, deoarece apelează la toate cele cinci simțuri.

În lucrarea din 2017 „Indiciile multisenzoriale în interacțiune și congruență într-un context de magazin cu amănuntul: Emoțiile consumatorilor și comportamentele de cumpărare”, Miralem Helmefalk explică „faptul că indiciile multisenzoriale în interacțiunea într-o atmosferă de magazin cu amănuntul au un impact mai mare asupra emoțiilor consumatorilor.

Cu alte cuvinte, clienții nu vor primi aceeași stimulare senzorială online, deoarece nu pot atinge, mirosi sau gusta produsul dorit.

2. Atingerea

După experința de anul trecut, clienții devin disperați să se conecteze. Dar interacțiunile digitale sunt mai puțin umane și mai impersonale.

Astăzi, chiar și experiența de service pentru clienți implică interacțiunea cu chatbots și tehnologia AI. Ca atare, ne lipsesc conexiunile și atingerea umană, personală, obligându-i pe consumatori să urmărească experiențele mai personalizate și naturale care provin de la manipulatorii umani.

Giganți ai comerțului electronic precum Alibaba și Amazon au înțeles importanța interacțiunii umane și au deschis magazine fizice care oferă experiențe autentice, captivante.

Amazon și-a deschis primul magazin cu personal în campusul Universității Purdue, descris ca „un loc în care studenții pot prelua comenzi pentru orice, de la computere la macaroane și brânză, precum și să primească și să livreze manualele închiriate și alte echipamente școlare”, potrivit unui articol publicat în Knowledge @ Wharton.

Punctele unice de vânzare ale magazinului Amazon sunt că oferă familiaritate și confort clienților. Și în mediul nostru în schimbare rapidă, clienții doresc această consistență.

Pe de altă parte, viziunea „noului comerț cu amănuntul” Alibaba a integrat pe deplin experiențele magazinului în comerțul cu amănuntul omnichannel. Achiziția recentă de acțiuni la unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri și supermarketuri din China, Sun Art, oferind Alibaba o participație majoritară (72%) în companie, arată că gigantul de comerț electronic al lui Jack Ma urmărește o îmbrățișare mai largă a spațiului fizic .

3. Retailerii pot oferi opțiuni de îndeplinire

În timpul pandemiei, când consumatorii cereau opțiuni de contact mai redus, comercianții cu amănuntul au început să ofere opțiuni de preluare la bord și cumpărare online / opțiuni de preluare în magazin. Este puțin probabil ca aceste opțiuni să dispară odată ce revenim la normal, deoarece clienții apreciază confortul și comoditatea pe care le oferă.

În plus, comercianții cu amănuntul știu că aceste opțiuni sporesc traficul și vânzările cu amănuntul și sunt mult mai accesibile, mai eficiente și mai rapide decât transportul tradițional.

4. Fiecare punct de contact fizic îi ajută pe clienți să experimenteze marca

Setarea vitrinei și a showroom-ului îi ajută pe clienți să vizualizeze mai bine produsele.

IKEA face o treabă minunată creând experiențe de cumpărături captivante, influențând comportamentul clienților prin îmbunătățirea interacțiunilor la fiecare punct de contact al mărcii. Conglomeratul suedez de mobilier gata de asamblat își integrează pe deplin produsele în spații care arată ca apartamentele și casele noastre, ajutând cumpărătorul să vadă și să simtă produsele într-un cadru natural. Între timp, aplicația IKEA Place folosește tehnologia AR pentru a reproduce senzația de căldură și de acasă în spațiul digital.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO