Motivul incredibil pentru care bucătarul lui Putin vrea să cucerească Bahmutul

08 Ian. 2023, 09:07
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
08 Ian. 2023, 09:07 // Actual //  bani.md

Fondatorul grupului paramilitar Wagner, Evgeni Prigojin, a declarat sâmbătă că doreşte ca forţele sale şi armata rusă să captureze micul oraş Bahmut din estul Ucrainei, deoarece acolo sunt „oraşe subterane”, unde pot sta trupe şi tancuri, reatează Reuters.

Efortul rusesc de peste cinci luni de a încerca să captureze Bahmut i-a nedumerit pe unii analişti militari occidentali care au spus că pierderile grele suferite de partea rusă şi faptul că Ucraina şi-a construit linii defensive pentru a se întoarce în apropiere înseamnă că orice victorie rusă acolo., dacă se întâmplă, ar fi una cu pre multe costuri..
Evgheni Prigojin a explicat sâmbătă în detaliu de ce a considerat că ar fi semnificativă capturarea oraşului.

„Cireasa de pe tort este sistemul minelor Soledar şi Bahmut, care este de fapt o reţea de oraşe subterane. Nu numai (are capacitatea de a ţine) un grup mare de oameni la o adâncime de 80-100 de metri, ci şi tancuri, iar vehiculele de luptă ale infanteriei se pot deplasa de asemenea”, a spus el.

Prigojin, care probabil că şi-ar vedea capitalul politic la Moscova îmbunătăţit dacă Bahmut ar cădea, având în vedere rolul mercenarilor Wagner în luptele de acolo, a spus că stocurile de arme au fost depozitate în complexele subterane încă din Primul Război Mondial.

El face referire la vastele mine de sare şi alte mine din zonă, care conţin mai mult de 160 de kilometri de tuneluri şi o sală vastă subterană care a găzduit meciuri de fotbal şi concerte de muzică clasică în vremuri mai paşnice.

Un oficial de la Casa Albă a declarat joi că Washingtonul credea că Prigojin vrea să preia controlul asupra minelor de sare şi gips din zonă din motive comerciale. Nu a făcut nicio menţiune despre presupusa lor utilizare militară subterană.

Prigojin, care este sancţionat în Occident, a menţionat alte avantaje ale capturării Bahmut, numindu-l „un centru logistic serios” cu fortificaţii defensive unice.

El a făcut comentariile pe canalul Telegram al serviciului său de presă, în timp ce focurile de armă au răsunat pe străzile aproape pustii ale oraşului Bahmut sâmbătă, în ciuda unei încetări a focului ruse autodeclarate pentru a marca Crăciunul ortodox.

Un purtător de cuvânt al ministerului ucrainean al apărării a declarat că oraşul Soledar, care se află în apropiere de Bahmut şi găzduieşte o mină de sare, este încă sub controlul ucrainei, în ciuda a ceea ce el a descris drept atacuri aprige ale Rusiei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală