Motivul pentru care veți decide să comandați cadourile de Crăciun din China de acum, din iunie. Altfel – Întârziere

21 Iun. 2021, 14:36
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
21 Iun. 2021, 14:36 // Actual //  MD Bani

Iunie s-ar putea să fie puțin devreme pentru a începe să sortați lista de cadouri de Crăciun, dar există cel puțin un motiv pentru a face aceste comenzi cât mai curând. Acest lucru se datorează faptului că un focar de COVID în sudul Chinei a cauzat o întârziere uriașă de containere de transport maritim nelivrate, care ar putea dura câteva luni pentru a fi manipulate și această perioadă ar putea ajunge până în sezonul de sărbători.

Totul a început când orașul port Guangzhou a înregistrat o creștere a numărului de cazuri de COVID la începutul acestei luni. Guvernul chinez a ajuns să blocheze părți din Guangzhou timp de peste o săptămână și a impus restricții stricte de călătorie locuitorilor orașului.

Potrivit unui raport CNN, acest blocaj a provocat o întârziere semnificativă a transporturilor – în special în Yantian, un port major aflat la 50 de mile distanță de Hong Kong. Înainte de blocare, portul Yantian gestiona zilnic aproximativ 36.000 de containere, dar un focar COVID în rândul muncitorilor din doc a dus la închiderea operațiunilor întregului șantier naval, scrie CNN.

Acum, muncitorii din portul Yantian se străduiesc să îndepărteze restanțele care se înfundă pe căile navigabile, conform unui raport al știrilor locale Eastmoney. Totuși, congestia cauzată de această întârziere de o săptămână a avut un efect de domino asupra activității de transport maritim din Guangdong, provocând supraîncărcări și în alte porturi de containere din Shenzhen și Guangzhou.

Peter Sand, analist șef de transport maritim a declarat că aceste întârzieri au creat un colaps în sistem și „s-ar putea ca oamenii să nu găsească tot ce căutau pe rafturi atunci când cumpărau cadouri de Crăciun, mai târziu, an de an”.

Vincent Clerc, șeful afacerilor ocean și logistică al lui Maersk, a declarat pentru Seatrade Maritime News că se așteaptă ca întârzierile de transport maritim din Yantian să dureze până la 16 zile, ceea ce ar putea fi o „întrerupere mai mare” decât blocarea „Ever Date” în Canalul Suez.

Știrile despre această întârziere a transportului maritim în China și efectele sale indirecte vin în timp ce industria navală globală se confruntă cu o criză fără precedent.

Prețurile bunurilor de consum în SUA au crescut după ce pandemia a transformat lanțul de aprovizionare în unul instabil.

Porturile din Long Beach și Los Angeles se confruntă cu blocaje de trafic maritim din cauza volumelor mari de transport maritim, navele stau în repaus timp de săptămâni, în timp ce lucrătorii portuari cu personal se luptă să proceseze o supraîncărcare de containere.

Întârzierile de expediere de-a lungul lanțului de aprovizionare și scumpirea expedierilor articolelor pe rute maritime duc la creșteri ale prețurilor pentru mărfuri peste tot. În SUA au existat deficiențe de produse din luna mai, pentru orice, de la semiconductori și medicamente, la focuri de artificii și articole din meniul Starbucks, cum ar fi ceaiul verde cu gheață și sirop de alune.

Realitatea Live

14 Oct. 2025, 08:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
14 Oct. 2025, 08:54 // Actual //  Ursu Victor

Un membru al Comitetului pentru buget și taxe al Dumei de Stat, Ayrat Farahov, a propus ca medicamentele să fie vândute în farmacii nu doar la pachet, ci și pe pastilă, pentru a reduce costurile tratamentelor și risipa de medicamente.

Într-un interviu pentru FederalPress, deputatul a argumentat că o astfel de măsură ar face tratamentul mai accesibil pentru cetățeni, în special pentru pensionari, și ar reduce numărul de medicamente expirate din locuințele oamenilor.

„Se întâmplă des să ne doară capul și să avem nevoie de una-două pastile. De ce să cumpărăm un pachet de zece? Doza nu corespunde conținutului, iar restul pastilelor sunt aruncate. Pentru pensionari, asta contează mult”, a declarat Farahov.
El a sugerat ca tabletele să fie livrate în saci sau cutii mari și dozate direct în farmacii, ceea ce ar reduce cheltuielile inclusiv pentru achizițiile publice. Deputatul a amintit că legislația rusă permite deja farmaciilor să prepare medicamente proprii și a dat exemplul SUA și Germaniei, unde această practică este folosită pentru reducerea costurilor și personalizarea tratamentelor.

Propunerea vine în contextul în care, după începutul războiului împotriva Ucrainei, Rusia se confruntă cu o criză acută a medicamentelor. Potrivit Novaia Gazeta Europa, la începutul anului 2025 134 de medicamente esențiale nu mai erau disponibile pe piața rusă, inclusiv 20 de tratamente oncologice, cinci antibiotice, trei medicamente antiepileptice, precum și insulină pentru gravide, imunodepresante, medicamente împotriva migrenelor, alergiilor, tuberculozei, HIV și malariei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII