Motivul pentru care veți decide să comandați cadourile de Crăciun din China de acum, din iunie. Altfel – Întârziere

21 Iun. 2021, 14:36
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
21 Iun. 2021, 14:36 // Actual //  MD Bani

Iunie s-ar putea să fie puțin devreme pentru a începe să sortați lista de cadouri de Crăciun, dar există cel puțin un motiv pentru a face aceste comenzi cât mai curând. Acest lucru se datorează faptului că un focar de COVID în sudul Chinei a cauzat o întârziere uriașă de containere de transport maritim nelivrate, care ar putea dura câteva luni pentru a fi manipulate și această perioadă ar putea ajunge până în sezonul de sărbători.

Totul a început când orașul port Guangzhou a înregistrat o creștere a numărului de cazuri de COVID la începutul acestei luni. Guvernul chinez a ajuns să blocheze părți din Guangzhou timp de peste o săptămână și a impus restricții stricte de călătorie locuitorilor orașului.

Potrivit unui raport CNN, acest blocaj a provocat o întârziere semnificativă a transporturilor – în special în Yantian, un port major aflat la 50 de mile distanță de Hong Kong. Înainte de blocare, portul Yantian gestiona zilnic aproximativ 36.000 de containere, dar un focar COVID în rândul muncitorilor din doc a dus la închiderea operațiunilor întregului șantier naval, scrie CNN.

Acum, muncitorii din portul Yantian se străduiesc să îndepărteze restanțele care se înfundă pe căile navigabile, conform unui raport al știrilor locale Eastmoney. Totuși, congestia cauzată de această întârziere de o săptămână a avut un efect de domino asupra activității de transport maritim din Guangdong, provocând supraîncărcări și în alte porturi de containere din Shenzhen și Guangzhou.

Peter Sand, analist șef de transport maritim a declarat că aceste întârzieri au creat un colaps în sistem și „s-ar putea ca oamenii să nu găsească tot ce căutau pe rafturi atunci când cumpărau cadouri de Crăciun, mai târziu, an de an”.

Vincent Clerc, șeful afacerilor ocean și logistică al lui Maersk, a declarat pentru Seatrade Maritime News că se așteaptă ca întârzierile de transport maritim din Yantian să dureze până la 16 zile, ceea ce ar putea fi o „întrerupere mai mare” decât blocarea „Ever Date” în Canalul Suez.

Știrile despre această întârziere a transportului maritim în China și efectele sale indirecte vin în timp ce industria navală globală se confruntă cu o criză fără precedent.

Prețurile bunurilor de consum în SUA au crescut după ce pandemia a transformat lanțul de aprovizionare în unul instabil.

Porturile din Long Beach și Los Angeles se confruntă cu blocaje de trafic maritim din cauza volumelor mari de transport maritim, navele stau în repaus timp de săptămâni, în timp ce lucrătorii portuari cu personal se luptă să proceseze o supraîncărcare de containere.

Întârzierile de expediere de-a lungul lanțului de aprovizionare și scumpirea expedierilor articolelor pe rute maritime duc la creșteri ale prețurilor pentru mărfuri peste tot. În SUA au existat deficiențe de produse din luna mai, pentru orice, de la semiconductori și medicamente, la focuri de artificii și articole din meniul Starbucks, cum ar fi ceaiul verde cu gheață și sirop de alune.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 13:38
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 13:38 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Grupul aerian franco-olandez Air France-KLM a anunțat vineri că intenționează să-și majoreze participația în compania aeriană scandinavă SAS de la 19,9% la 60,5%, devenind astfel acționar majoritar. Tranzacția este considerată un nou pas semnificativ în direcția consolidării industriei aviatice europene, într-un context în care transportatorii aerieni caută să-și consolideze pozițiile în fața competiției din SUA și Orientul Mijlociu, scrie Reuters.

Preluarea pachetului majoritar va avea loc prin achiziția acțiunilor deținute în prezent de fondurile Castlelake și Lind Invest, iar încheierea tranzacției este preconizată pentru a doua jumătate a anului 2026, fiind condiționată de aprobările autorităților de reglementare.

Valoarea exactă a investiției va fi stabilită la momentul finalizării și va ține cont de performanța financiară actualizată a SAS, inclusiv EBITDA și datoria netă. Totuși, grupul a refuzat să ofere cifre concrete în acest stadiu. Potrivit directorului financiar Steven Zaat, Air France-KLM se așteaptă la sinergii de ordinul sutelor de milioane de euro. Tranzacția va fi finanțată din lichidități sau printr-o emisiune simplă de obligațiuni („plain vanilla bond”), fără a afecta planul de reducere a datoriei hibride a grupului.

Air France-KLM deține deja o cooperare comercială cu SAS încă din vara anului 2024. Prin această preluare, grupul va obține acces extins la piețele din Suedia, Danemarca și Norvegia, iar SAS va deveni oficial o filială, ceea ce va permite optimizarea costurilor și extinderea rețelei de zboruri.

Directorul general al SAS, Anko van der Werff, a salutat decizia: „Consolidarea industriei aeriene europene era inevitabilă și ne bucurăm să facem parte din acest proces. Acum, odată ce Air France-KLM va deține peste 50% din acțiuni, vom putea beneficia cu adevărat de sinergii și să oferim clienților servicii mai bune.”

SAS va continua să investească în flotă și în rețeaua sa de rute. În prezent, compania operează 138 de aeronave și a transportat peste 25 de milioane de pasageri în 2023, cu venituri de 4,1 miliarde de euro.

Grupul Air France-KLM a intrat pentru prima dată în acționariatul SAS în 2023, cu o investiție de aproximativ 144,5 milioane de dolari, iar în august același an, compania scandinavă a ieșit din procedura de insolvență (Chapter 11).

Conform înțelegerii, Air France-KLM va deține majoritatea locurilor în consiliul de administrație al SAS, în timp ce statul danez va păstra o participație de 26,4% și propriile locuri în consiliu.

Această mișcare vine pe fondul unei tendințe mai ample de consolidare în sectorul aerian european. Lufthansa a achiziționat recent o participație de 41% în compania italiană ITA Airways și are investiții și în Air Baltic. În paralel, guvernul portughez vizează privatizarea companiei naționale TAP, iar negocierile pentru preluarea unor participații în Air Europa sunt în desfășurare.

„După restructurarea cu succes, SAS a demonstrat o performanță impresionantă. Suntem încrezători că, printr-o integrare mai profundă în cadrul grupului nostru, potențialul său va continua să crească”, a declarat Ben Smith, directorul general al Air France-KLM.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO