Negre de la Fautor – cel mai bun vin roșu din lume. Istoria, tradițiile și legendele noastre – într-un singur pahar

28 Iun. 2022, 12:41
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
28 Iun. 2022, 12:41 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Fautor „Negre” 2017 este, oficial, cel mai bun vin roșu din lume. Onorabila distincție este cu atât mai importantă, cu cât vine din partea uneia dintre cele mai prestigioase competiții – Concours Mondial de Bruxelles. La sesiunea „Roșu & Alb”, ediția 2022, „Negre” a fost în topul clasamentului vinurilor roșii alese dintr-un total de 5 mii de vinuri din întreaga lume.

„Negre ”– identitate și terroir exprimate în arome și gusturi

„Negre” este un vin roșu de cupaj produs din două soiuri autohtone — Feteasca Neagră și Rara Neagră. Maturat în butoaie din lemn de stejar timp de 12 luni, vinul a căpătat un caracter puternic, o culoare rubinie, o aromă îmbătătoare de fructe roșii coapte și un gust condimentat și catifelat.

„Negre” este vin de excepție care îmbină armonios și echilibrat finețea soiului Feteasca Neagră și vigoarea soiului Rară Neagră. Elementele gustativ-olfactive ale strugurilor au dat naștere și denumirii „Negre”, iar rândunica imprimată pe etichetă este simbolul soiului Feteasca Neagră, numit în popor și „Coada rândunicii” sau „Păsăreasca neagră”.

Vinul poartă amprenta terroir-ului din microzona Tigheci, amplasată în proximitatea rezervației peisagistice Codrii Tigheciului si Teraselor râului Prut.  Aici, podgoriile care se întind pe o suprafață de 350 de hectare sunt atent îngrijite, scăldate generos de soare și dau naștere strugurilor cu un gust catifelat și delicat. De aici își iau sursa vinurile cu o identitate puternică și temperament semnate cu mândrie de familia vinăriei Fautor, care ne duc faima în întreaga lume.

Fautor Winery – o vinărie de generație nouă

Având o istorie viticolă cu dată recentă, Fautor Winery a fost fondată la sfârșitul secolului al XX-lea de o familie care și-a propus să creeze Vinuri inedite, pentru a oferi o explozie de emoții. Implicarea fiecărui membru al familiei în producerea vinurilor este reconfirmată și de logo-ul vinăriei: dublul „F” semnifică „Familia Fautor”, susținând siguranța și încrederea consumatorului în calitatea produsului finit.

Numele „Fautor” provine din limba latină și înseamnă „creator” – simbol al muncii depuse în podgorii și vinărie pentru crearea vinurilor care inspiră.

Vinăria se axează pe producerea vinurilor de calitate premium, care an de an obțin distincții la nivel internațional și se bucură tot mai mult de aprecierea consumatorilor din diverse țări.

Fautor Winery este  „Cea mai premiata companie vinicolă din Republica Moldova”, obținând cel mai mare număr de medalii la concursurile internaționale. De asemenea, vinurile din portofoliul Fautor Winery au obținut punctaje înalte din partea lui Robert Parker – cel mai influent și mai respectat expert internațional în domeniul vinului. Aprecierea înalta în plan mondial a vinurilor Fautor constituie un atu important în promovarea industriei vitivinicole din Moldova.

Descoperă vinurile Fautor!

www.fautor.wine | facebook.com/FautorWinery 

P.

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII