Netflix a pierdut 200.000 de utilizatori în primul trimestru. Acțiunile companiei – în cădere liberă

20 Apr. 2022, 15:09
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Dumitrita Culiuc
20 Apr. 2022, 15:09 // Bani și Afaceri //  Dumitrita Culiuc

Acţiunile platformei de streaming Netflix au înregistrat miercuri o cădere de până la 26% în tranzacţiile care preced deschiderea Bursei de la New York, după ce platforma a anunţat că a început să piardă utilizatori pentru prima dată în ultimul deceniu, transmite Bloomberg.

În cazul în care scăderile vor continua, valoarea de piaţă a Netflix ar putea fi diminuată cu 40 de miliarde de dolari overnight, ceea ce ar face din titlurile Netflix acţiunile cu cele mai slabe performanţe din indicatorii S&P 500 şi Nasdaq 100.

Potrivit informațiilor, Netflix a pierdut peste 600.000 de clienți în SUA şi Canada. Invadarea Ucrainei de către Rusia a costat Neflix alte 700.000 de clienţi după ce a decis să înceteze serviciile în Rusia, astfel că pe ansamblu compania a pierdut 300.0000 de clienţi în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, scrie Agerpres.

Platforma de streaming a decis să schimbe direcţia după ce a pierdut 200.000 de utilizatori în primele trei luni ale acestui an, prima scădere a numărului de utilizatori înregistrată de Netflix după 2011. Mai grav, Netflix a prognozat că va pierde alţi două milioane de utilizatori în al doilea trimestru, o schimbare importantă de direcţie pentru o companie care în mod regulat câştiga 25 de milioane de utilizatori în decursul unui an.

Netflix a informat că va introduce o opţiune mai ieftină şi susţinută de publicitate pentru utilizatori în următorii ani şi de asemenea va lua măsuri împotriva celor care dezvăluie şi altora parolele lor. În plus, Netflix va reduce cheltuieile pentru filme şi seriale TV ca răspuns la diminuarea numărului de utilizatori.

„Este pur şi simplu şocant. Tot ceea ce au încercat să mă convingă în ultimii cinci ani a fost abandonat într-un singur trimestru”, spune Michael Nathanson, analist la MoffettNathanson LLC.

Motivele care au influențat scăderea numărului de utilizatori sunt faptul că sunt 100 de milioane de gospodării care folosesc serviciile Netflix fără a plăti pentru ele, care se adaugă celor 221,6 milioane de abonaţi plătitori. Compania americană caută modalităţi prin care să îi convingă pe cei care nu plătesc să se aboneze, de exemplu percepând un preţ mai mare de la cei care îşi dezvăluie parolele.

Descurajarea practicilor de schimb de parole este un risc pentru o companie care a început prin a oferi consumatorilor o alternativă mai ieftină şi mai accesibilă la televiziunea prin cablu. Prin obligarea clienţilor să plătească, şi inserarea de publicitate, Netflix începe să semne cu ceea ce a înlocuit.

Asia a fost singura piaţă pe creştere. Netflix a câştigat peste un milion de utilizatori în această regiune graţie unor noi filme şi seriale populare.

Realitatea Live

30 Ian. 2023, 09:17
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
30 Ian. 2023, 09:17 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Prețul la medicamente ar putea crește în acest an cu 7%, susține directorul Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale, Dragoș Guțu. Potrivit acestuia, în 2023, instituția va continua negocierile cu producătorii internaționali pentru a suplini stocurile de produse antibiotice , antivirale și antiinflamatorii din țară. Comercializarea acestor medicamente crește de 3-4 ori în sezonul rece al anului , pacienții fiind nevoiți să viziteze mai multe farmacii pentru a le găsi, scrie radiomoldova.md.

Numărul mic al populației, procedura dificilă de înregistrare a produselor și prețurile mici la care pot să își vândă produsele, nu le atrag pe marile țări producătoare de medicamente pe piața moldovenească.

Mai mult, unele au decis micșorarea exporturilor și consolidarea stocurilor naționale, pentru a preveni eventuale crize, a explicat pentru Radio Moldova, directorul Agenției Medicamentului și Dispozitivelor medicale, Dragoș Guțu. Cu toate acestea, funcționarul asigură populația că medicamentele cele mai solicitate se vor regăsi în farmaciile din Republica Moldova, deși ar putea fi mai scumpe.

„La volumul mic de vânzări și la prețurile plafonate profiturile sunt mici și respectiv nu este interesant pentru o companie mare farmaceutică să-și extindă prezența în țări mici precum Republica Moldova. Totuși avem o diversificare a surselor de import de medicamente. Decizia unei țări aparte ne afectează dar nu este dramatic. Noi am creat acum cinci săptămâni un grup de lucru, monitorizăm toate stocurile la medicamente de maximă importanță, antibiotice, antivirale, antipiretice. Părerea mea este că produsele medicamentoase vor crește în preț în 2023 cu 5, 6 sau 7 %, nu mai mult”, spune Guțu.

În Republica Moldova activează 7 producători de medicamente, care acoperă 8% din necesarul țării. 20 % din produsele medicamentoase sunt importate în țara noastră din România, 30 la sută din Ucraina, 20% din Turcia, China, India și restul din alte țări precum Franța, Spania, Germania, Polonia și Slovenia.

Criza medicamentelor este resimțită în multe țări ale lumii din cauza pandemiei de coronavirus care a afectat producția farmaceutică

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău