O atletă și-a scos la licitație medalia obținută la Jocurile Olimpice! A strâns 44.000 de euro pentru o cauză nobilă

19 Aug. 2021, 09:06
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
19 Aug. 2021, 09:06 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Maria Andrejczyk a obținut medalia de argint la proba de aruncare a suliței de la Jocurile Olimpice de la Tokyo. La scurt timp după acest rezultat, atleta poloneză a decis să scoată la licitație medalia ca să strângă bani pentru un băiețel în vârstă de 8 luni, care suferă de o gravă malformație cardiacă, scrie Realitatea.md.

Atleta a câștigat argintul la Tokyo pe 6 august, iar în data de 11 august a anunțat că scoate la licitație medalia olimpică pentru a strânge banii pentru operația copilului.

„O medalie nu este decât un obiect, dar poate avea o mare valoare pentru alţii. Acest argint poate salva vieţi, în loc să se umple de praf într-o cutie”, a declarat Maria Andrejczyk la televiziunea publică din Polonia.

Sportiva în vârstă de 25 de ani a precizat că a ales să strângă bani pentru Miłoszek Małysa, care trebuie să călătorească din Polonia la Universitatea Stanford din California pentru a fi operat la inimă. Ea nu-l cunoaște pe copil, dar spune că atunci când a aflat despre cazul lui a știut că oferirea medaliei este decizia corectă.

Când a hotărât să se implice în această cauză, sportiva și-a propus să strângă aproape jumătate din sumă. Costul total al intervenției este de 330.000 de euro. Licitația a fost câștigată de o companie care a oferit 44.000 de euro. În plus, sute de persoane au făcut donații individuale, astfel încât suma totală a fost strânsă în cele din urmă, astfel că Miłos urmează să plece curând în SUA pentru operaţie.

Maria Andrejczyk este, la rândul ei, supraviețuitoarea unei boli grave. Atleta care s-a clasat pe locul patru la Jocurile Olimpice de la Rio, din 2016, a fost diagnosticată cu cancer osos în 2018. A avut nevoie de o intervenție chirurgicală, dar nu și de chimioterapie, motiv pentru care a reușit să reia antrenamentele pentru Tokyo în 2019.

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII