O mare putere în panică: Prăbușire a vânzărilor cu 7 miliarde, consumatorii nu mai ”mușcă” momeala

10 Iul. 2024, 06:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Iul. 2024, 06:56 // Actual //  bani.md

Încrederea consumatorilor scade la cote șocante, șomajul ridicat și criza imobiliară trag economia în jos. Cele mai mari vânzări dintr-o țară cu o economie puternică, care au avut cifre istorice, par să-și piardă în cele din urmă controlul.

Astfel, la ultimul eveniment de mari reduceri denumit ”Festivalul de shopping 618” din China s-au înregistrat scăderi de 7 miliarde de dolari față de anul trecut. Se observă că consumatorii nu mai ”mușcă” momeala prețurilor reduse și își restrâng cumpărăturile.

Festivalul 618 din 2024 deținut de gigantul comerțului electronic JD și alți retaileri online precum Tmall și Pinduoduo din China a suferit prima scădere a vânzărilor din ultimii 8 ani, potrivit datelor furnizate de Syntun. Evenimentul de shopping a strâns doar 102 miliarde de dolari în acest an, consemnând o scădere cu 7% față de 2023, potrivit Business Insider.

În 2023, festivalul de reduceri 618 a adus vânzări de 109 miliarde de dolari. A fost prima scădere a vânzărilor evenimentului 618 de când a început să monitorizeze festivalul de shopping în 2016.

Un motiv pentru scăderea vânzărilor este faptul că chinezii și-au înăsprit sforile portofelului. Giganții chinezi din comerțul electronic încearcă să atragă clienții cu vânzări atractive. Din punct de vedere istoric, comerțul electronic a reprezentat o mare parte din cheltuielile cu amănuntul ale Chinei.

În 2023, vânzările cu amănuntul online la nivel național au ajuns la 2,12 trilioane de dolari, reprezentând 27,6% din totalul vânzărilor cu amănuntul de bunuri de larg consum din țară, potrivit Biroului Național de Statistică.

Dar cu un număr în scădere de cumpărători, giganții comerțului electronic din China folosesc din ce în ce mai mult reduceri masive pentru a atrage clienții să-și vândă produsele.

De exemplu, Alibaba a oferit recent o reducere de 50% la îmbrăcămintea Lululemon, iar JD.com a vândut iPhone-uri Apple cu reduceri de până la 20%. Platformele dețin, de asemenea, vânzări multiple pe tot parcursul anului, de la Anul Nou Lunar până la Crăciun, în loc să le concentreze pe toate la Single Day sau în ziua vânzărilor 618.

Redresarea lentă a economiei Chinei post-pandemie poate avea mai mult de-a face cu factori interni, decât externi. Un motiv pentru aceasta este încrederea scăzută a consumatorilor și oamenii care sunt mai pretențioși în ceea ce privește achizițiile lor, a declarat Allison Malmsten, director la Daxue Consulting.

„Încrederea consumatorilor este mai scăzută; oamenii sunt mai selectivi când cheltuiesc banii și, prin urmare, vor cumpăra lucruri pentru că au nevoie de ele, nu din cauza unei reduceri strălucitoare”, a spus ea.

Cu un exces de vânzări pe tot parcursul anului, aceste mega vânzări anuale își pierd, de asemenea, treptat strălucirea, potrivit lui Yaling Jiang, expert în cercetarea consumatorilor din China, în spatele buletinului informativ „În urma yuanului”. „Excesul de evenimente de vânzări, care a provocat oboseală de marketing, nu este nou”, a spus ea.

Dar schimbarea comportamentului consumatorilor este mai profundă decât oboseala de marketing, deoarece chinezii „devin raționali, concentrându-se din ce în ce mai mult pe rentabilitate și necesitate”, a spus ea. Și, dacă oamenii cheltuiesc mai puțin, asta se datorează faptului că nici nu câștigă bani mai mulți în economia post-pandemică a Chinei.

„Recesiunea economică îi face să dorească să evite să cumpere produse cu prețuri mai mari, iar incertitudinea cu privire la viitor îi face să dorească să economisească pentru zile negre”, a declarat Jiang, expert în consumatori din China.

Rata șomajului în rândul tinerilor din China a fost de 14,9% în decembrie, potrivit Biroului Național de Statistică al Chinei. Iar venitul mediu pe cap de locuitor din China în primul trimestru al anului 2024 a fost de 905 dolari, potrivit Biroului Național de Statistică.

Un alt motiv pentru care încrederea consumatorilor este scăzută se datorează crizei imobiliare din China, care se va agrava mult.

În mai, prețurile caselor noi au suferit cea mai mare scădere din aproape un deceniu. Cifrele Biroului Național de Statistică au arătat că prețurile caselor noi în 70 de orașe mari din China au scăzut cu 0,7% față de aprilie.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

21 Nov. 2024, 16:27
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
21 Nov. 2024, 16:27 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Dobânzile pentru creditele de consum în băncile rusești au crescut semnificativ în ultima perioadă, atingând un nivel maxim de 44% pe an, comparativ cu 25-38% la începutul lunii noiembrie, conform declarațiilor directorului de creditare al platformei „Sravni”, Magomed Gamzaev, pentru agenția „Gazeta.Ru”.

Această creștere a dobânzilor este atribuită majorării ratei de bază a Băncii Centrale a Rusiei (BCR) și se așteaptă să continue pe măsură ce BCR intenționează să o crească și mai mult până la sfârșitul anului. „Aceasta influențează direct intervalul dobânzilor la creditele de consum”, a explicat Gamzaev.

În contrast, dobânzile maxime la depozite nu au crescut semnificativ, rămânând la 27% pentru depozitele pe termen fix și 23% pentru conturile de economii. Dobânda medie maximă pentru depozite a crescut doar cu puțin peste 1 punct procentual, atingând 15,95% la sfârșitul lunii noiembrie.

Banca Centrală a Rusiei a majorat rata de bază la 21% pe 25 octombrie, iar analistul principal al „Sovcombank”, Mihail Vasiliev, estimează că în decembrie aceasta ar putea ajunge la 23%. Vasiliev preconizează o inflație de 8,4% până la sfârșitul anului, motiv pentru care Banca Centrală ar putea fi nevoită să aplice o politică monetară mai strictă.

De asemenea, în ultimele luni, Banca Centrală a introdus cerințe mai stricte pentru bănci, crescând coeficientul de risc pentru creditele fără garanție și limitând accesul la împrumuturi pentru persoanele cu datorii mari, ceea ce a dus la scăderea numărului de credite aprobate și la creșterea dobânzilor.

În octombrie 2023, băncile rusești au acordat 1,94 milioane de credite de consum, în scădere cu 28% față de luna septembrie și cu 43% față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, nivelul neplății împrumuturilor a atins valori record, cu 800.000 de ruși intrând în întârziere la plăți, iar numărul total al debitorilor ajungând la 6,2 milioane.

Un sondaj realizat de „Levada Center” arată că aproape jumătate dintre debitori întâmpină dificultăți la plata împrumuturilor, 35% dintre aceștia având dificultăți minore și 12% confruntându-se cu probleme grave.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău