O moldoveancă, personajul-cheie în operarea curselor un gigant aerian low-cost din Europa

12 Iun. 2023, 12:56
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Lupu Eduard
12 Iun. 2023, 12:56 // Oameni şi Idei //  Lupu Eduard

Zeci de mii de pasageri aleg an de an cursele Ryanair de la Santander spre nenumărate puncte ale Europei. Iar primul zâmbet pe care îl văd la aeroport, atunci când se apropie de ghișeul gigantului low-cost, este al Ecaterinei Manza, originară din Chișinău, care este o figură cheie în operarea curselor aeriene. Tânăra muncește pe aeroport în calitate de auxiliar la sol sau „azafata de tierra”.

„Istoria vieții mele în Spania începe când eram foarte mică. Am ajuns în Spania la doar 8 ani, împreună cu părinții mei, care au fost sprijinul meu esențial pentru a începe o viață într-o țară total necunoscută. Iar dragostea mea pentru aviație a început când am călcat prima oară pe un aeroport, mă uitam mereu la oamenii care lucrau în interior sau la însoțitorii de bord. Mi-au plăcut dintotdeauna avioanele, mereu mi-a plăcut să zbor, să mă aflu printre nori, ador senzația aceea când avionul decolează. Și în timp ce creșteam, cercetam lumea aviației, mi s-a părut o lume foarte frumoasă și elegantă, pe lângă marea responsabilitate pe care o presupune această vocație. Când am decis să mă înscriu la o academie pentru a deveni însoțitoare de bord, mi-am dat seama și mai mult că este ceea ce îmi place!”, povestește Ecaterina.

Ea spune că drumul spre aviație o fost uneori frustrant și alteori complicat, dar nu trebuie să renunți niciodată, pentru că totul vine, scrie dininimadiasporeiunite.

„Am parcurs o cale lungă, cu multe ore de studiu și efort pentru a promova toate disciplinele de aviație. A trebuit să vorbesc fluent mai multe limbi străine. În aviație, fiecare loc de muncă necesită studii diferite, dar toți trebuie să cunoască în special limbile străine, sunt obligatorii limbi ca engleza, spaniola, franceza și altele. Mai multe limbi vorbite sunt un avantaj pentru fiecare aspirant. De asemenea, trebuie să fii eficient în echipă, să reziști presiunii și să poți gestiona corect situațiile de stres”, mai spune moldoveanca.

„În prezent muncesc ca și „azafata de tierra” sau auxiliar la sol pe Aeroportul Seve Ballesteros, la compania Ryanair. Sarcinile mele sunt: să întâmpin pasagerii, întrucât suntem primul zâmbet pe care pasagerul îl vede; să fac check-in-ul bagajelor,; să efectuez îmbarcarea zborurilor la timp; să verific corectitudinea documentelor, de asemenea – tot ce este relaționat cu securitatea aeroportului și a pasagerilor.”

Ecaterina a vorbit și despre sacrificii.

„Este vorba de orarul zborurilor, curse care întârzie. Nu știi niciodată la ce oră pleci acasă. Știi ora la care vii, dar nu și pe cea la care pleci”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău