O moldoveancă, printre cele 100 cele mai puternice femei din businessul românesc

11 Mai 2023, 14:37
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Mai 2023, 14:37 // Actual //  bani.md

Cu o experienţă de 25 ani în telecomunicaţii, moldoveanca Ludmila Climoc este chief executive officer al Orange România din 2016. Sub conducerea ei, compania a trecut prin etape importante, cu impact pozitiv pe piaţa autohtonă de telecom şi în dezvoltarea economiei locale.

„Oamenii din jur, cei din echipele Orange şi ceea ce realizez alături de aceştia mă motivează şi mă inspiră mereu. Suntem privilegiaţi să lucrăm pentru o industrie care e coloana vertebrală a economiei digitale şi este captivant, dinamic, dar şi provocator, în acelaşi timp, să fim un facilitator al transformării digitale, ce furnizează conectivitate, reduce decalajul digital şi sprijină afacerile în călătoria lor digitală”, susține Climoc, citată de businessmagazin.ro.

Climoc are o experiență de peste 20 ani în domeniul telecomunicațiilor. Ea și-a început cariera la Orange Republica Moldova, unde a condus numeroase proiecte și lansări comerciale importante. În 2008, ea a fost promovată din poziția de director de vânzări în cea de director general.

Sub conducerea sa, Orange Moldova și-a dublat baza de clienți, la peste 2,6 milioane. Operatorul este liderul pieței de profil din Republica Moldova.

Orange România este liderul pieței locale de telefonie mobilă, cu peste 10 milioane de clienți.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII