Oportunitate pentru companiile autohtone din domeniul bio-alimentar. Ce presupune proiectul PLAT4FOOD

22 Oct. 2021, 15:11
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
22 Oct. 2021, 15:11 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Datorită unui nou proiect „PLAT4FOOD”, lansat de Uniunea Europeană, companiile din Republica Moldova din domeniul bio-alimentar vor primi asistență pentru dezvoltarea de produse și servicii comune cu întreprinderile din țările Parteneriatului Estic (PE) și Uniunea Europeană (UE) pentru internaționalizarea afacerilor.

Uniunea Europeană a lansat un nou proiect „PLAT4FOOD”, implementat de un consorțiu de organizații de suport în afaceri din Bulgaria, Italia, Republica Moldova și Georgia, cu scopul de a iniția instrumente și servicii specifice pentru ÎMM-urile din acest sector și a susține dezvoltarea noilor activități promoționale și comerciale pe piețele internaționale ale acestora.

Astfel, companiile din domeniul  alimentelor bio / organice: fructe și legume proaspete, cereale, carne, produse din fructe de mare, lapte, vin, ulei vor putea beneficia de vizite de studiu pentru stabilirea parteneriatelor de afaceri, cooperarea cu producători străini, furnizori și distribuitori de servicii. Totodată, vor avea acces la o platformă promoțională internațională prin care, ulterior, va fi dezvoltat un nou plan de marketing pentru un grup omogen de ÎMM-uri. În același timp, vor fi organizate evenimente de tip B2B în Georgia și Italia pentru a crea oportunități de acces la noi piețe de desfacere (produse biofood) și a dezvolta noi colaborări de afaceri.

Pe de altă parte, vor fi susținute organizațiile de suport în afaceri, din cele 4 țări care implementează proiectul  „PLAT4FOOD”, în extinderea activităților de cooperare internațională prin aplicarea noilor modele de afaceri bazate pe „smart aggregation” a produselor, încurajarea transferului de know-how și bune practici.

Valoarea și importanța proiectului este primordială pentru țările implicate și pentru dezvoltarea lor sustenabilă. Potrivit unui raport la Comisiei Europene, ÎMM-urile din Europa reprezintă peste 95% din numărul total al companiilor private, având rolul de motoare de creștere economică continuă și un factor important de consolidare a societății libere.  Iar sectorul alimentar bio/organic are o relevanță considerabilă în Europa, care este cel mai mare exportator din lume de produse agricole.

Proiectul PLAT4FOOD este finanțat de EU4Business, inițiativă a Uniunii Europene, coordonat de EUROCHAMBERS. Proiectul va fi implementat de consorțiul: Camera de Comerț și Industrie Vratsa, Bulgaria – PP (CCI Vratsa), Unicamere del Veneto, Italia (UCV), Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, Moldova (ODIMM) și Agenția Georgiană de Inovații și Tehnologie, Georgia (GITA). Perioada de implementare : 1.10.2021 – 01.02.2022.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII