Orașul îndrăgostiților devine cu plată. Turiștii vor trebui să-și cumpere bilete din 2023

02 Iul. 2022, 18:26
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Iul. 2022, 18:26 // Actual //  bani.md

Turiştii de o zi care doresc să viziteze Veneţia vor trebui de anul viitor să-şi cumpere bilete, potrivit unor noi cerinţe care au drept scop reglementarea fluxului masiv de turişti în celebrul oraş, informează agențiile DPA și Agerpres.

Obligativitatea, care va intra în vigoare pe 16 ianuarie 2023, are drept scop un control mai adecvat al numărului de vizitatori în special în sezonul de vârf, a precizat vineri Simone Venturini, expert în turism.

Localnicii au criticat de multă vreme turismul masiv din oraş, care transformă deseori parcurgerea aleilor înguste într-o adevărată provocare şi creează aglomerări uriaşe în preajma celor mai populare obiective ale Veneţiei.

Înaintea pandemiei, oraşul era vizitat zilnic de peste 100.000 de persoane. Autorităţile au luat acum în vizor turiştii de o zi şi oaspeţii vaselor de croazieră, dintre care mulţi nu contribuie cu aproape nimic la economia locală.

Cât va costa biletul de intrare în Veneția și cine va fi scutit

Rezidenţii regiunii Veneto, persoanele născute în Veneţia şi toţi cei care au rezervat cazare în oraş, vor fi scutiţi de la cerinţa de a cumpăra bilet.

Preţul biletelor, care va varia în urma utilizării unui sistem dinamic de preţuri, poate ajunge la 10 euro de persoană, iar cei care vor rezerva din timp vor plăti mai puţin. Vizitatorii vor trebui să rezerve biletele online înaintea sosirii, iar cei care vor intra în centrul istoric fără bilet sunt pasibili de amenzi cuprinse între 50 şi 300 de euro.

Potrivit reprezentantului municipalităţii Michele Zuin, instalarea unor bariere la toate punctele de acces în oraş nu este exclusă.

Veneţia încearcă să monitorizeze afluxul de vizitatori

Din septembrie, preţurile biletelor pentru muzeele şi vaporaşele din oraş, precum şi pentru autobuzele fluviale va creşte în lipsa unei rezervări online, o încercare de a obişnui turiştii cu planificarea în avans a călătoriei înaintea introducerii biletelor zilnice din ianuarie.

Veneţia monitorizează deja afluxul de vizitatori cu ajutorul aşa numitei Control Room, care foloseşte camere de supraveghere, contoare montate pe poduri şi canale, precum şi date colectate de reţelele de telefonie mobilă pentru a oferi municipalităţii o imagine asupra gradului de aglomeraţie din oraş.

Deşi intenţia noului sistem de bilete nu este de a descuraja turismul şi nu există planuri pentru a limita numărul de bilete, va aduce Veneţiei o nouă sursă de venit şi va ajuta autorităţile municipale să se organizeze în avans pentru a face faţă cererii crescute pentru transport şi pentru siturile culturale.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII