Pachet amplu de sancțiuni! SUA pregătește o lovitură decisivă flotei din umbră a Rusiei

06 Ian. 2025, 19:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Ian. 2025, 19:21 // Actual //  Ursu Victor

Administrația președintelui american Joe Biden intenționează să adopte noi măsuri restrictive împotriva Rusiei, vizând în special veniturile acesteia din exporturile de petrol. Potrivit agenției Reuters, care citează surse familiare cu situația, sancțiunile vor viza suplimentar tancurile petroliere care transportă țiței rusesc vândut la un preț mai mare decât plafonul de 60 de dolari pe baril stabilit de Occident.

„Acesta va fi un pachet amplu”, a declarat una dintre sursele agenției. O altă sursă a precizat că măsurile vor include și sancțiuni împotriva persoanelor implicate în vânzarea petrolului rusesc peste acest plafon. Administrația Biden dorește să implementeze pachetul înainte de predarea mandatului către Donald Trump, programată pentru 20 ianuarie, având în vedere incertitudinea legată de politica viitorului președinte privind sancțiunile împotriva Rusiei.

Plafonul de preț pentru petrolul rusesc a fost introdus la sfârșitul anului 2022 de către țările G7, Uniunea Europeană și Australia, interzicând companiilor occidentale să transporte, asigure sau finanțeze livrările de petrol rusesc vândut peste limita de 60 de dolari pe baril.

Pentru a eluda aceste restricții, Rusia folosește o flotă „de umbră”, formată din tancuri petroliere înregistrate sub pavilion străin. Deși sancțiunile americane au vizat deja zeci de astfel de nave, se estimează că flota de umbră a Rusiei numără sute de tancuri petroliere.

În decembrie 2024, Marea Britanie a introdus sancțiuni împotriva a 20 de nave care transportau petrol rusesc, acuzându-le de încălcarea restricțiilor. Uniunea Europeană a sancționat până acum 79 de nave similare.

Experții în transport maritim avertizează că aceste tancuri petroliere reprezintă un risc major pentru ecosistem, fiind susceptibile la scurgeri de petrol. Multe dintre ele sunt operate de companii necunoscute, fără informații clare despre asigurări sau despăgubiri în caz de incidente. Până acum, au fost raportate zeci de cazuri de scurgeri masive de petrol de pe aceste nave în diverse regiuni, inclusiv în Marea Adriatică, Marea Mediterană, Canalul Mânecii, lângă coasta Chinei, în apropierea Statelor Unite, în America de Sud și la sud de Africa.

Specialiștii subliniază că navele utilizate de flota de umbră a Rusiei sunt vechi, cu o medie de 18 ani, depășind standardul de 15 ani aplicat de companiile occidentale. Acestea traversează frecvent apele europene, inclusiv în Marea Baltică și Marea Mediterană, și au fost implicate deja în mai multe defecțiuni, atrăgând atenția asupra riscurilor economice și ecologice semnificative.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

06 Iun. 2025, 17:21
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
06 Iun. 2025, 17:21 // Actual //  Ursu Victor

Un nou pod rutier internațional va fi construit peste Dunăre, între localitatea Orlivka din raionul Izmail (regiunea Odesa) și orașul Isaccea din România. Proiectul a fost inclus în Strategia de reconstrucție și dezvoltare a regiunii Odesa pentru perioada 2025–2027, publicată de Consiliul Regional Odesa, potrivit portalului ucrainean epravda.com.ua.

Noul pod va face parte din ruta internațională E87, care conectează Ucraina cu România, Bulgaria și Turcia. În prezent, șoferii sunt nevoiți să ocolească prin Republica Moldova, traversând de două ori frontiera. Construcția podului va scurta traseul către Isaccea cu aproximativ 80 de kilometri.

Finanțarea va fi asigurată din ajutor internațional, în valoare de peste 12,6 miliarde de grivne (aproximativ 290 milioane de euro), repartizată pe parcursul a trei ani: 1,26 miliarde în 2025, aproape 3,8 miliarde în 2026 și peste 7,5 miliarde în 2027.

Proiectul prevede etapele de proiectare, studii ecologice, construcția propriu-zisă a podului și a căilor de acces, precum și crearea punctelor de trecere a frontierei și racordarea la drumurile internaționale.

Viitorul pod va avea patru benzi de circulație, trotuare pentru pietoni de ambele părți și va fi rezistent la cutremure de până la 9 grade pe scara Richter. Din partea ucraineană va fi construită o șosea de acces de 3 km, iar din partea română – 950 de metri.

Ucraina intenționa să construiască un pod peste Nistru, care urma să lge localitatea Yampol de Soroca, însă la 15 mai Kievul a suspendat lucrările.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO