Peste 2 miliarde de sticle de „tărie” au îmbătat rușii în 2021

09 Feb. 2022, 17:22
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
09 Feb. 2022, 17:22 // Actual //  MD Bani

Experții Școlii Superioare de Economie din Moscova spun că volumul de băuturi alcoolice tari, vândut pe piața internă din Federația Rusă, a fost de 1,56 de miliarde de litri, în 2021.

Cele 2,23 de miliarde de sticle au fost cumpărate de ruși în 2021.  Datele care îngrijorează experții sunt însă legate de cantitatea de alcool contrafăcut existent pe piața rusă. Vânzările de alcool produs în afara legii a constituit 27% din totalul volumului de spirtoase consumate în Rusia. „Din analiza Școlii Superioare de Economie, în 2021 volumul producției și comercializării de băuturi alcoolice tari a fost de 611 milioane de de sticle, adică 27%”, declară reprezentanții instituției, citați de Tass, făcând referire la alcoolul contrafăcut.

Autorii cercetării mai vorbesc despre modul în care producătorii reușesc să evite accizarea impusă de guvern. Aceștia au suprapus datele din evidențele contabile ale acestora și au analizat diferența din raportări dintre cantitățile declarate oficial și încasările lor.

„Din analiza noastră, câștigurile producătorilor cinstiți, dacă vor înceta producția ilegală în proporție de 70%, vor crește cu 17-18 miliarde de ruble, iar profitul din marcare corespunzătoare a sticlelor care ies din fabrici poate ajunge la 10-11 miliarde de ruble pe an”, mai declară reprezentații instituției.

În încercarea de a stopa producția ilegală de alcool, autoritățile de la Moscova vor să impună un standard unic de marcare a tuturor produselor alcoolice, începând cu 2024. În prezent, există obligativitatea marcării standardizate la medicamente, produse lactate, tutun, produse de parfumerie, blănuri și o serie de alte produse.

Realitatea Live

25 Nov. 2025, 17:26
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Grîu Tatiana
25 Nov. 2025, 17:26 // Bani și Afaceri //  Grîu Tatiana

Compania petrolieră națională a Kazahstanului, KazMunayGas (KMG), a anunțat astăzi că, „cel puțin pentru moment”, nu se discută vânzarea Grupului Rompetrol, inclusiv Rompetrol Moldova, unul dintre cei mai mari jucători de pe piața produselor petroliere din Republica Moldova.

Reacția oficială vine după ce, în ultimele zile, în presă au apărut informații privind o posibilă vânzare parțială, în perioada 2026–2027, a KMG International NV (KMGI), subsidiara deținută integral de KazMunayGas, în cadrul unei licitații care ar permite investitorilor să cumpere până la 50% din holding.

Într-un mesaj transmis presei, KMG a precizat că elaborarea unui plan complex de privatizare este „o practică obișnuită” și nu înseamnă automat luarea unei decizii de vânzare. „Este un proces standard și de lungă durată, în cadrul căruia sunt luați în considerare numeroși factori. În ceea ce privește KMGI, compania își desfășoară activitatea în mod normal, atingând indicatorii de producție și financiari. În acest sens, declarăm că în prezent nu se ia nicio decizie cu privire la privatizarea KMGI”, a transmis KazMunayGas.

Informațiile inițiale privind o potențială vânzare parțială au fost publicate de site-ul caliber.az și preluate ulterior de presa internațională, menționând că Agenția pentru Protecția și Dezvoltarea Concurenței din Kazahstan ar fi confirmat procedura de licitație deschisă în două etape. Tranzacția ar avea ca scop atragerea unui partener strategic, KMGI fiind formată din 28 de companii din România, Elveția, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Turcia și Kazahstan. Grupul operează două rafinării în România – Petromidia și Vega –, un complex petrochimic, terminale și o rețea de aproximativ 1 400 de benzinării sub marca Rompetrol.

Potrivit sursei citate, o eventuală tranzacție ar face parte din strategia mai largă a KazMunayGas de modernizare operațională și atragere de investiții, menținând totodată o poziție solidă în piața energetică internațională.

În Republica Moldova, Rompetrol este unul dintre principalii jucători ai pieței carburanților, cu o rețea de 97 de stații și o cotă totală estimată de circa 44%. În raportul oficial pentru anul 2024, compania indică o cotă totală de 38,3%, dintre care segmentul vânzărilor cu amănuntul reprezintă 28,4%.

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII