Elefant Online SA, controlat de omul de afaceri Ion Sturza, compania care administrează platforma elefant.ro cu bonduri de 7,6 mil. lei românești listate la bursa de la Bucureşti şi care urmează să ajungă la scadenţă pe 27 septembrie 2021, a raportat afaceri de 104 mil. lei românești în primul semestru din 2021 şi pierderi nete de 3,8 milioane de lei românești (echivalentul a 775 mii euro).
Spre comparaţie, în prima jumătate din 2020, compania a avut afaceri de 102 mil. lei şi un profit net de 473.000 de lei, potrivit raportului semestrial publicat pe 13 septembrie după închiderea bursei, notează Ziarul Financiar.
Însă într-un comunicat, compania a anunţat că a avut profit în S1/2021, fără să menţioneze valoarea, ci doar că “profitul brut în primul semestru din 2021 a marcat, de asemenea, o creştere medie de 46%, în raport cu perioada similară din ultimele două exerciţii financiare”.
Comunicatul face referire la Elefant Online SA, deci situaţia individuală, la fel cum este raportată la bursa de la Bucureşti. “Elefant Online a obţinut în primele 6 luni din acest an, o valoare a GMV (gross merchandise value) de peste 120 milioane de lei, marcând astfel o creştere medie anuala de 31% la nivelul ultimilor doi ani”, se arată în comunicat.
“Vânzările nete ale companiei au fost într-o uşoară creştere de 2% faţă de perioada precedentă. Cele mai mari creşteri ale vânzărilor se datorează cărţilor, cărţi limba străină, genţi&accesorii şi nutriţiei”, se arată în raportul semestrial.
EBITDA a scăzut de la 2,9 mil. lei în S1/2020 la 136.186 lei la 6 luni din 2021. “Tendinţele tipice de sezonalitate cu obişnuita creştere a vânzărilor şi rentabilităţii în T3-T4 lasă loc unei îmbunătăţiri până la finalul anului”.
Elefant are bonduri de 7,6 mil. lei pentru care plăteşte o dobândă de 9% plătibilă semestrial. Potrivit datelor Confidas.ro, Elefant SA este deţinută în proporţie de 60,7% de Millennium Gold Resources Limited, înregistrat în Cipru, OLIF BV din Olanda cu 29,4% şi Catalyst Romania Sca Sicar cu 9,92%.
Elefant.ro a pornit ca librărie online în 2009. Acum are zece linii suplimentare de produse, inclusiv mobilă și electronice.
Platforma a fost lansată în iunie 2010 și este cea mai cunoscută investiție a lui Ion Sturza făcută în România, fiind cel mai mare retailer online de carte de pe piața locală, care în ultimii ani s-a repoziționat ca un mall al familiei.