Politico: UE este tot mai aproape de a interzice petrolul rusesc. Cât de dure pot fi consecințele?

22 Apr. 2022, 09:50
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
22 Apr. 2022, 09:50 // Actual //  MD Bani

Oficialii Uniunii Europene stabilesc ultimele detalii ale planului prin care Europa să renunțe la importurile de petrol din Rusia, scrie Politico. În prezent, încă clar cât de mult va fi dispus blocul comunitar să taie fluxul principal de venituri ale lui Vladimir Putin.

Veniturile de pe urma petrolului sunt esențiale pentru Rusia în vederea finanțării războiului din Ucraina, dar teama diplomaților care doresc să aplice o lovitură decisivă Kremlinului este că măsurile europene vor fi mult prea diluate pentru a câștiga sprijinul țărilor mai ezitante, precum Germania și Ungaria.

O interdicție imediată și totală a livrărilor de petrol rusesc nu este o opțiune acceptabilă pentru Germania, care a transmis celorlalte capitale din UE că este dispusă să întrerupă importurile de petrol, dar numai cu anumite condiții care sunt acum discutate cu Comisia Europeană.

Ministrul de externe al Germaniei, Annalena Baerbock, a spus miercuri că „importurile de petrol vor fi înjumătățite până la vară și vor fi reduse la zero până la finalul anului”.

Potrivit unor oficiali și diplomați UE, orice decizie de a impune embargou petrolului rusesc va diferenția între diversele sortimente de petrol livrat și felul în care este transportat – cu petrolierul sau prin conductă. În 2020, dintr-un total de 2,8 milioane de barili de țiței în stare brută exportați pe zi de Rusia în Europa, 0,7 milioane au fost livrați prin conducte și restul pe mare.

La fel ca în cazul sancțiunilor recente împotriva cărbunelui rusesc, se iau în considerare perioade de tranziție care vor oferi țărilor UE destul timp să se pregătească pentru sistarea importurilor din Rusia.

Calitatea și petrolul care urmează a fi interzis

Rafinăriile din UE sunt în mare parte configurate pentru a lucra cu un sortiment de petrol rusesc numit „Urals crude” (țiței Ural) – un amestec de țiței greu din regiunile Ural și Volga și țiței mai fin din vestul Siberiei. Dacă țițeiul Ural va fi ținta sancțiunilor, ar fi un semn că UE ia în serios aceste măsuri.

În esență, sancțiunile petroliere sunt un playoff între duelul dependențelor reciproce. Grupul de reflecție Bruegel calculează că Rusia a furnizat 3,5 milioane bpd din totalul importurilor UE de 15 milioane bpd în 2021. Acesta a menționat că UE și Regatul Unit au plătit împreună Rusiei 88 de miliarde de euro pentru aceste importuri. Totuși, asta nu dă neapărat toată pârghia Rusiei. Putin se bazează pe Europa pentru aproape jumătate din exporturile sale de petrol, iar diversificarea nu ar fi ușoară.

„Desigur, o interdicție a importului de petrol are sens”, a spus David Mühlemann, expert în mărfuri la Public Eye, un ONG elvețian. „Aceasta ar fi o piață uriașă care ar fi eliminată pentru petrolul rusesc, care nu ar putea fi înlocuit peste noapte”, a adăugat el, subliniind lipsa infrastructurii atât în ​​Rusia, cât și în țările cumpărătoare.

În timp ce ultima ofensivă a Rusiei în estul Ucrainei crește presiunea pentru UE de a impune sancțiuni, Bruxelles-ul a făcut tot posibilul să nu atragă atenția asupra embargoului având în vedere că este un subiect aprins de discuție în Franța unde Emmanuel Macron se luptă cu liderul extremei drepte Marine Le Pen pentru postul de președinte, turul doi al alegerilor urmând să aibă loc duminică.

În cazul în care petrolul rusesc va fi vizat de sancțiuni, cea mai bună sursă de petrol ar fi Iran și Arabia Saudită, dar experții spun că principala provocare este logistică, deoarece petrolul rus ajunge direct prin conductă la multe rafinării, evitând astfel întârzierile care pot apărea prin transportarea pe cale maritimă.

„Multe rafinării din Europa pot avea și 60 de sortimente diferite de țiței în rezervoare; face parte din flexibilitatea industriei combustibililor lichizi”, a explicat Alain Mathruen, director de comunicații al FuelsEurope, asociația europeană a rafinăriilor petroliere.

„Multe rafinării din Europa pot avea și 60 de sortimente diferite de țiței în rezervoare; face parte din flexibilitatea industriei combustibililor lichizi”, a explicat Alain Mathruen, director de comunicații al FuelsEurope, asociația europeană a rafinăriilor petroliere.

Ministrul de externe ungar, Péter Szijjártó, la începutul acestei săptămâni, a subliniat din nou că Budapesta nu va sprijini nicio sancțiune împotriva petrolului și gazelor rusești. Dar preocupările maghiare sunt economice, nu politice, au spus mai mulți diplomați, ceea ce deschide calea către un compromis politic care să abordeze aceste îngrijorări, de exemplu prin măsuri de solidaritate.

În timp ce Germania și Ungaria s-au opus cel mai mult împotriva interzicerii petrolului și gazelor rusești, un grup de alte țări, inclusiv Austria, Republica Cehă, Slovacia și Bulgaria sunt, de asemenea, îngrijorate de consecințele economice ale sancțiunilor energetice ulterioare.

„Întrebarea este: dacă interzicem petrolul, va lovi mai puternic Rusia sau economiile UE? Rusia vinde petrol altor țări și va primi bani așa”,  a spus un diplomat de top din Europa centrală.

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală