Poșta Moldovei are un nou director interimar. Este vorba de Roman Cojuhari, consilier municipal din Fracțiunea PAS. Acesta a fost prezentat astăzi echipei întreprinderii de către directorul general al Agenției Proprietății Publice, Eugeniu Cozonac.
În acest sens, Eugeniu Cozonac a venit cu un mesaj de salut pentru întreaga echipă, reiterând necesitatea continuă a dezvoltării și modernizării ,,Poștei Moldovei”, precum și creșterea accesibilității și competitivității serviciului poștal universal.
,,Sunt sigur, că odată cu venirea noii conduceri, vom fi martori ai schimbării spre bine la această întreprindere de stat. Dl Roman Cojuhari este specialist în domeniul financiar-bancar. Dumnealui a înregistrat rezultate frumoase în sfera de administrare și gestionare a patrimoniului public, precum și marketing. Cunoștințele și experiența dumnealui vor fi binevenite în dezvoltarea acestei entități publice, serviciile căreia sunt solicitate de către cetățenii din întreaga țară”, a subliniat Eugeniu Cozonac.
La rândul său, Roman Cojuhari a mulțumit pentru încrederea acordată, menționând faptul că, cunoaște specificul activității întreprinderii de stat și va depune eforturile necesare întru identificarea soluţiilor optime atât pentru realizarea obiectivelor prestabilite, cât și a indicatorilor de performanță planificați.
,,Sper să nu dezamăgesc încrederea acordată. Doar împreună, în echipă, vom putea face față provocărilor și ne vom bucura de realizări.”, a subliniat dumnealui.
De asemenea, Roman Cojuhari a mai menționat că “Poșta Moldovei, precum și alte instituții de stat, necesită să treacă printr-un proces de modernizare și adaptare la standardele internaționale de digitalizare. Serviciile poștale din cadrul întreprinderii ar trebui să crească în performanță și să atingă un nivel de profesionalism competitiv cu companiile străine care mai activează pe piața din Republica Moldova”.
Potrivit unei postări de pe pagina de Facebook a Î.S. Poșta Moldovei, noul director interimar a menționat că sunt multe lucruri de făcut și că este deschis spre colaborare pentru a dezvolta această instituție în așa fel încât cetățenii să aibă încredere în serviciile oferite de Î.S. „Poșta Moldovei”, iar angajații să se simtă mândri că activează în cadrul acestei instituții.
Pentru al patrulea an consecutiv, în luna noiembrie, Platforma pentru Promovarea și Dezvoltarea Filantropiei a desfăşurat campania „Săptămâna Naţională a Bunătăţii”. Ghidaţi de sloganul „Bunătatea începe cu tine”, în perioada 11-17 noiembrie, ONG-urile membre ale Platformei au lansat apeluri către autorităţile locale, instituțiile publice, ONG-uri, agenţi economici și cetățeni pentru a se implica activ în acţiuni filantropice și comunitare.
Astfel, timp de 7 zile, faptele bune au cutreierat Moldova în lung şi în lat. Peste 3000 de persoane de toate vârstele au promovat filantropia şi au îndemnat oamenii să facă parte din această campanie naţională, care răspândeşte bunătate.
Au fost desfăşurate acţiuni menite să îmbunătăţească viaţa oamenilor, a mediului, a animalelor şi a comunităţilor în care locuiesc. Bătrânii au fost ajutaţi cu munca prin gospodărie, au primit prânzuri calde sau coşuri cu fructe, împărţite de elevi. Unii participanţi şi-au suflecat mânecile şi au salubrizat locurile publice împânzite de gunoaie, alţii au platat copaci și flori.
Activiştii bunătăţii au demarat multiple colectări de fonduri, haine, rechizite şi obiecte uzate, pentru ajutorarea familiilor aflate în dificultate şi a persoanelor social-vulnerabile din comunitate. O altă campanie de colectare de fonduri a fost organizată pentru copiii infectaţi cu tuberculoză, internaţi la Spitalul Clinic de Ftiziopneumologie.
În cadrul Săptămânii Naţionale a Bunătăţii au fost colectaţi nu doar bani şi haine, dar şi cărţi, pentru a promova cititul în familie şi a creşte generaţii de copii educate şi sănătoase, indiferent de statutul social al familiilor din care provin aceştia.
Faptele bune nu au ocolit nici animalele. Au fost colectate fonduri pentru hrana şi adăpostul acestora, iar câţiva voluntari au construit cuşti şi au hrănit patrupezii fără stăpân, aflaţi pe teritoriul unei Universităţi din Chişinău.
Pentru a promova cultura filantropică şi voluntariatul au fost desfăşurate o serie de lecții publice și concursuri, au fost organizate sesiuni de discuţii pentru a formula recomandări de îmbunătățire a cadrui legal pentru stimularea implicării filantropice, la care au participat deputați, reprezentanți ai instituțiilor publice relevante, ONG-uri și agenți economici.
Campania „Săptămâna națională a bunătății” a fost desfășurată de Platforma pentru Promovarea şi Dezvoltarea Filantropiei cu sprijinul poporului american prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).