Președintele Moldindconbank: Aplicăm diverse sisteme de protecție a clienților

26 Ian. 2024, 15:51
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
26 Ian. 2024, 15:51 // Slider //  bani.md

Moldindconbank este liderul pieței la portofoliul de carduri bancare emise, care depășește cifra de 1,2 milioane, ceea ce atrage o responsabilitate sporită în vederea protecției clienților împotriva escrocilor. Despre aceasta a declarat Alexander Picker, președintele Comitetului de Conducere al Moldindconbank, în cadrul emisiunii ”Dimineața” de la TV ONE, vorbind despre campania socială, lansată recent de către bancă.

”Suntem conștienți că escrocii au transformat furtul datelor personale și ale cardurilor într-un business, iar tentativele de fraudă devin din ce în ce mai sofisticate. Pentru că încrederea clienților și protecția banilor lor sunt obiective primordiale pentru noi, ne-am intensificat eforturile de comunicare și educare a societății. Ne bucurăm că inițiativa este bine primită atât de către clienții noștri, cât și de cei care se deservesc la alte bănci, ea fiind destinată tuturor. Campania noastră se va derula pe parcursul întregului an, iar în vederea unui impact mai mare colaborăm cu Poliția și alte instituții de stat. Vom face tot posibilul, pentru a combate acest fenomen”, a spus Alexander Picker.

Președintele Moldindconbank a precizat că banca oferă siguranța deplină a tranzacțiilor operate, dar e nevoie de sprijinul și atenția permanentă a clienților.

”Moldindconbank a implementat mecanisme antifraudă și sisteme de securitate informatică pentru a-și proteja clienții. Sistemul de securitate al băncii este bazat pe evaluare comportamentală. Există algoritmi și sisteme, care calculează comportamentul atipic pentru client, fiind emise alerte. Noi verificăm tranzacțiile, pe care sistemul le califică drept suspecte, iar clienții sunt direct contactați de angajații noștri”, a menționat el.

Potrivit lui Alexander Picker, deținătorii de carduri trebuie să urmeze regula ”celor trei NU”, iar în caz de suspiciune a tentativelor de fraudă să contacteze banca în care se deservesc: ”NU răspundeți la numere necunoscute, NU oferiți datele cardului, NU accesați linkuri dubioase. Dacă ați devenit victima unei fraude, atunci imediat contactați banca, în care vă deserviți, blocați cardul prin aplicație și apelați Poliția la 112. Clienții Moldindconbank pot suna la numărul 022 71 71 71”.

Campania a fost lansată printr-un spot social și a unei pagini dedicate pe site-ul micb.md.

Interviul integral poate fi urmărit mai jos:

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII