Primii ochelari inteligenți Facebook ar putea fi interziși. LED-ul prea mic permite filmarea pe ascuns

26 Sept. 2021, 10:36
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
26 Sept. 2021, 10:36 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Autoritățile europene nu sunt prea încântate de noii ochelari inteligenți Facebook cu design Ray-Ban, luând în considerare amendarea producătorului pentru modul în care aceștia pot fi folosiți la spionarea altor persoane.

Concret, singurul lucru care deosebește noul accesoriu girat de Facebook de niște ochelari-spion cumpărați de pe Aliexpress este prezența unui mic LED alb, care ar trebui să alerteze persoanele din jur cu privire la faptul că posesorul folosește un accesoriu dotat cu cameră video, activă la momentul respectiv. Punând paie pe foc, funcția de filmare și obținerea de poze pot fi declanșate prin comandă vocală, fără a da prea mult de bănuit celor din jur.

Comisia Irlandeză pentru Protecția Datelor (DPC) precizează că a solicitat companiei americane să demonstreze că indicatorul LED prevăzut pe ochelarii inteligenți este o modalitate eficientă pentru alertarea altor persoane, cu privire la faptul că sunt înregistrate de purtătorul ochelarilor. Simultan, Garante, autoritatea italiană responsabilă cu protejarea dreptului la intimitate a ridicat propriile obiecții referitoare la ochelarii Facebook, însă acțiunea irlandezilor are prioritate, având în vedere faptul că sediul regional al Facebook se află în Irlanda.

Potrivit Facebook, gadgetul creat mai degrabă cu scop demonstrativ reprezintă ”următorul pas” în direcția creării unor ochelari ”smart” cu funcții de realitate augmentată, compania precizând că specificațiile inițiale nu includ capabilități AR.

„Deși este acceptat faptul că multe dispozitive, inclusiv telefoanele inteligente, pot înregistra persoane terțe, în general camera sau telefonul sunt clar vizibile și percepute ca fiind potențiale dispozitive de înregistrare. Însă la ochelarii Facebook, există doar un indicator luminos foarte mic care se aprinde atunci când are loc înregistrarea.”, a scris DPC.

Puși în vânzare chiar din această lună, ochelarii inteligenți Facebook creați în colaborare cu Ray-Ban arată ca o pereche oarecare de ochelari de soare, însă conțin două camere foto a câte 5MP fiecare, care permit posesorului să filmeze și să pozeze cam tot ce se află în câmpul vizual.

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII