Prin cea mai mare intersecţie din Moldova trec zilnic 77 mii vehicule. Unde se află

20 Aug. 2021, 11:12
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
20 Aug. 2021, 11:12 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Pe parcursul ultimelor luni, până spre luna iunie, mai mulţi şoferi care traversau traseul M2 în zona nodului rutier din apropierea intrării în orăşelul Cricova, puteau vedea tot soiul de camere pe tripoduri, pe care unii le credeau drept radare. De fapt, erau camerele Agenţiei de Stat a Drumurilor, care numărau vehiculele, pentru estimarea statistică a situaţiei de la întregul nod rutier, scrie piataauto.md.

Intersecția, sau, mai corect, nodul rutier este situată la circa 6 km faţă de marginea Chişinăului, în partea de nord a lui şi e cea mai mare din Moldova. Aici, într-un singur nod, sunt 7 braţe mari, în 3 nivele, prin acelaşi punct, la diferite nivele trecând traseele M5 (numit anterior M14), R6 (M2), M21, M1 (E581), R4 şi E58.

Aşadar, procesul de numărare a celor de la Agenţia de Stat a Drumurilor (ASD) a scos la iveală câteva cifre curioase. Prin această intersecţie, spre exemplu, trec în fiecare zi aproape 77 mii de vehicule, cu o medie de 76,797 vehicule. Iar dacă aceste cifre îţi par mari, atunci află că cei de la ASD au estimat că această cifră va creşte către anul 2043 la 182,005 vehicule pe zi!

Respectiv, situaţia traficului de azi şi creşterea lui constantă impune soluţii de lărgire a infrastructurii la acest nod rutier şi a traseelor ce trec pe aici. Spre exemplu, traseul M1 ar putea fi lărgit la 4 benzi în zona trecerii sale sub cele două poduri din zonă. De asemenea, traseul numit acum R6, mai cunoscut nouă ca M2 sau Chişinău-Orhei, ar trebui să-şi mărească numărul de benzi de la 4 la 6 în zona intersectării sale cu sensul giratoriu din acest nod şi în zona de traversare a două poduri, imediat după sensul giratoriu în direcţia Chişinăului. Aici nu există acum benzi corecte de accelerare şi se creează situaţii de risc şi ambuteiaje.

Realitatea Live

25 Sept. 2021, 11:44
 // Categoria: Slider // Autor:  Dumitrita Culiuc
25 Sept. 2021, 11:44 // Slider //  Dumitrita Culiuc

La început de noiembrie, trenul Chișinău-București își va relua circulația, după o pauză de 20 de luni. Cursa a fost sistată în martie 2020, din cauza pandemiei COVID-19.

Directorul Căii Ferate din Moldova, Oleg Tofilat, a precizat pentru IPN că, inițial, vor fi două curse pe săptămână, marți și vineri, iar mai târziu, în funcție de numărul de pasageri, numărul curselor ar putea fi suplimentat. Durata călătoriei cu trenul Chișinău-București este în jur de 13 ore.

Oleg Tofilat a spus că relansarea cursei Chișinău-București depinde de mai multe aspecte.

„E nevoie ca CFR (Compania „Căile Ferate Române” – n.red.)  să ne confirme disponibilitatea rețelei. Trebuie să reușim, totuși, cu reparația vagoanelor în termen. Poate să se întâmple ca unele componente n-o să vină la timp”, a specificat directorul CFM.

Oleg Tofilat a adăugat că, tot de la începutul lunii noiembrie, este preconizată și relansarea curselor spre Iași și Odesa, pe trenuri modernizate.

 
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Lucrările de amenajare a scuarului în memoria victimelor catastrofei de la Cernobîl, finalizate
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
Ultima super lună din 2021 – luna plină “căpșună”
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
India folosește drone pentru livrarea vaccinului anti-Covid
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Expoziția “De la portul popular la îmbrăcămintea modernă”, în Parcul Catedralei
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Festivalul umbrelelor, în parcul “Alunelul” din sectorul Buiucani
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală
Expoziție foto dedicată cadrelor medicale, în Capitală