Putin are o „toleranță ridicată” la pierderi. Rusia a fost în pragul colapsului economic anul trecut

02 Dec. 2023, 08:56
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Dec. 2023, 08:56 // Actual //  bani.md

Rusia are o „toleranță ridicată la victime” după ce a pierdut un număr mare de avioane, tancuri și trupe în Ucraina, a declarat șeful NATO, adăugând că țara suferă din punct de vedere economic și politic, dar încă nu poate fi subestimată.

Jens Stoltenberg, secretarul general al Alianței Nord-Atlantice, a subliniat cum s-a schimbat Rusia de când și-a lansat invazia pe scară largă a Ucrainei în februarie 2022.
„Pe măsură ce Ucraina a avansat, Rusia a dat înapoi. Acum este mai slabă din punct de vedere politic, militar și economic”, a spus el.
Armata Rusiei „a pierdut o parte substanțială din forțele sale convenționale. Sute de avioane. Mii de tancuri. Și întregistrat peste 300.000 de victime”, a spus Stoltenberg.
El a mai spus că Rusia își pierde influența în țările din apropiere, inclusiv în Caucaz și Asia Centrală, și devine mult mai dependentă de China.

„An de an, Moscova își ipotechează viitorul Beijingului”, a spus el.

Stoltenberg a adăugat că, din punct de vedere economic, Rusia este sub presiune.”Veniturile din petrol și gaze sunt în scădere. Activele bancare rusești sunt sancționate. Peste 1.000 de companii străine și-au oprit sau și-au redus operațiunile în țară. Și 1,3 milioane de oameni au părăsit Rusia anul trecut”, a spus el.

„Toate acestea subliniază greșeala strategică a lui Putin în invadarea Ucrainei”, a spus el, referindu-se la președintele rus Vladimir Putin.

Dar Stoltenberg a avertizat împotriva gândirii că Rusia își va opri invazia ca urmare a tuturor acestor lucruri, afirmând că „nu trebuie să subestimăm Rusia”.

„Economia Rusiei este pe picior de război”, a adăugat el. „Putin are o toleranță ridicată la victime. Și obiectivele rusești în Ucraina nu s-au schimbat”.

Rusia se aștepta să cucerească Ucraina în câteva zile, dar în schimb a fost împinsă înapoi în est, unde a purtat un război aprins împotriva forțelor ucrainene.

Alții au avertizat, de asemenea, că Putin pare puțin probabil să renunțe la eforturile sale de război dacă nu poate găsi o cale care poate fi vândută ca o victorie a Rusiei.

Aceasta ar putea include obținerea unui teritoriu din Ucraina, ceva ce Ucraina a spus că nu este dispusă să accepte.

Un negociator ucrainean a spus în această lună că Rusia s-a oferit să-și oprească invazia în primăvara anului 2022 dacă Ucraina își abandona obiectivul de aderare la NATO, dar că există o lipsă de încredere în sinceritatea Rusiei.

Experții sunt de acord cu evaluările lui Stoltenberg asupra Rusiei.

Experții au declarat pentru Business Insider că relațiile Rusiei cu unii dintre cei mai apropiați aliați ai săi au devenit tensionate de când a lansat invazia Ucrainei.

Armata sa, de la marină până la forțele terestre și trupele aeriene de elită, a fost, de asemenea, degradată constant, susțin numeroși experți și servicii de informații occidentale.

Un purtător de cuvânt al Kremlinului a declarat la începutul acestei luni că Rusia a fost în pragul colapsului economic anul trecut.

Potrivit multor observatori, planul lui Putin este probabil să continue în ciuda pierderilor, în așteptarea ca Ucraina și aliații săi se vor epuiza.

Ucraina este din ce în ce mai îngrijorată că aliații săi, inclusiv SUA și țările UE, obosesc. Alegerile prezidențiale din SUA de anul viitor sunt, de asemenea, o sursă de îngrijorare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

15 Ian. 2025, 10:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
15 Ian. 2025, 10:25 // Actual //  Ursu Victor

Administrația Căilor Ferate din Moldova (CFM) a anunțat majorarea prețului biletelor pe ruta Chișinău–Ungheni, decizia fiind justificată de dificultățile financiare grave ale instituției. CFM se confruntă cu datorii de peste 160 de milioane de lei și întârzieri în plata salariilor angajaților.

Deși trenul de pe această rută are frecvente defecțiuni și oferă condiții de călătorie precare, el rămâne esențial pentru aproximativ 300 de pasageri zilnici. Majoritatea acestora sunt lucrători din domeniul feroviar sau persoane cu venituri reduse, pentru care trenul reprezenta până acum o opțiune accesibilă de transport, scrie TVR Moldova.

Trenul Chișinău–Ungheni este ultimul tren local care mai funcționează în Republica Moldova, după ce rutele Bălți-Rogojeni și Chișinău-Tighina au fost suspendate. Majorarea tarifelor ar putea pune și mai multă presiune pe pasageri, într-un context economic dificil.

Autoritățile feroviare nu au specificat dacă vor fi luate măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, în ciuda creșterii tarifelor. Situația reflectă criza profundă în care se află CFM, o instituție vitală pentru mobilitatea cetățenilor, dar afectată de ani de probleme financiare și administrative.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală