Putin s-a întâlnit cu miliardarii ruși! I-a îndemnat să investească în Rusia

17 Mart. 2023, 09:50
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
17 Mart. 2023, 09:50 // Actual //  MD Bani

Preşedintele Vladimir Putin i-a îndemnat pe miliardari şi elita de bussines a Rusiei să investească în noi tehnologii, facilităţi de producţie şi companii, pentru a ajuta Rusia să depăşească ceea ce a numit încercările Occidentului de a-i distruge economia, transmite Reuters.

De asemenea, Putin a subliniat că până acum Rusia a sfidat aceste încercări şi că firmele occidentale care au decis să rămână în ţară, în loc să se alăture exodului companiilor, au luat o decizie inteligentă.

Vladimir Putin a avut joi o reuniune cu cei mai mari miliardari ruşi, prima de la debutul invadării Ucrainei, în data de 24 februarie 2022, când liderul de la Kremlin a lansat ceea ce a numit drept „o operaţiune militară specială” în Ucraina.

Putin le-a spus miliardarilor că nu a avut altă alegere decât să trimită forţele ruseşti în Ucraina, forţându-i practic pe miliardari să fie în mod public de acord cu decizia sa. Mulţi dintre miliardarii ruşi, denumiţi popular drept oligarhi, au fost vizaţi ulterior de sancţiunile impuse de Occident.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

La un an de la debutul invaziei, Putin pune noi presiuni pe miliardari ruşi să îşi majoreze investiţiile acasă şi să sprijine economia în contextul unui baraj fără precedent de sancţiuni occidentale.

Miliardarii Oleg Deripașka, Vladimir Potanin, Alexei Mordașov, German Khan, Victor Vekselberg, Viktor Rașnikov, Andrei Melnicenco şi Dmitri Mazepin, ale căror interese variază de la matale şi până la bănci şi îngrăşăminte, se numără printre cei care au participat la reuniunea de joi, potrivit imaginilor difuzate de mass media rusească.

Putin le-a spus liderilor de business că Rusia se confruntă cu un „război al sancţiunilor” dar că a reuşit să îşi reorienteze rapid economia spre ţările care nu au impus sancţiuni şi de asemenea le-a mulţumit oamenilor de afaceri că lucrează pentru a ajuta statul rus.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO