România adoptă certificatul verde. La restaurant, nunți și spectacole, doar cu el. Antreprenor: Pentru noi e o lovitură

16 Sept. 2021, 14:42
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
16 Sept. 2021, 14:42 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a adoptat, joi, certificatul verde, pe modelul țărilor din Vestul Europei. Astfel, în România certificatul va fi folosit în localitățile în care incidența îmbolnăvirilor trece de 3 la mie.

Conform noii decizii, vizitatorii vor putea merge la restaurant, nunți și spectacole doar pe baza certificatului verde, acolo unde rata de infectare depășește 3 la mia de locuitori, scrie AlephNews.

În localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori, organizarea de evenimente private în spații închise (nunți, botezuri), în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente poate fi realizată cu participarea a maximum 200 de persoane, doar dacă toți participanții sunt persoane vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, persoane care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore“, potrivit hotărârii CNSU.

Se va folosi certificatul verde pentru competițiile sportive organizate în spații închise sau deschise, pentru activitatea în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte, pentru organizarea și desfășurarea în spații deschise a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale, pentru evenimentele private în spații închise (nunți, botezuri), în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente; pentru organizarea de cursuri de instruire și workshop-uri, organizarea de conferințe în spații închise, organizarea de mitinguri și demonstrații, dar și pentru acces în restaurante, cafenele, în spații închise, în intervalul orar 05.00-02.00.

La fel se va întâmpla cu activitatea sălilor de sport/fitness în spații închise, activitatea operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc, cu activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise și cu activitatea piscinelor interioare.

Totuși, noua regulă va aduce mai multe pierderi proprietarilor de restaurante.

„Pentru noi e o lovitură, mai ales că am deschis o nouă locație acum 10 zile. Sănătatea oamenilor este pe primul loc, dar ne temem că vom pierde din salariați, pentru că vânzarea clar va scădea. Dacă până acum aveam ocupat 100%, aceasta va junge la 60%”, a subliniat Oana Iliescu, proprietarul altui restaurant.

În acest sens, proprietarii localurilor vor avea nevoie să găsească noi soluții pentru a face față restricțiilor.

„Partea bună e că putem să funcționăm și să trecem peste perioana aceasta care ne înspăimântă și ne-a dat ceva bătăi de cap. Decizia ar putea impacta personalul, pentru că nu toți s-au vaccinat. Dacă îi obligăm, nu știu dacă vor rămâne în HoReCa, sector care deja se confruntă cu o criză de personal”, este de părere Ninel Dănilă, proprietarul unui lanț de restaurante.

Realitatea Live

23 Oct. 2021, 20:41
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
23 Oct. 2021, 20:41 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Utilizatorii aplicației de TikTok din întreaga lume se ocupă cu crearea de tendinţe. Unii dintre ei devin nume cunoscute şi-şi monetizează popularitatea câştigată pe platformă. Tânărul senegalez Khabane Lame, care realizează scurte videoclipuri fără cuvinte, a trecut de la a fi şomer la acumularea unei averi impresionante.

1. Addison Rae Easterling a acumulat 5 milioane de dolari

Addison era o simplă elevă înainte de a avea succes pe TikTok şi a deveni una dintre cele mai bine plătite „staruri” ale reţelei sociale. A început cu un parteneriat cu brandul de îmbrăcăminte FashionNova şi a continuat cu mărci de masă precum Reebok şi Daniel Wellington. Apoi a colaborat cu American Eagle înainte de a-şi lansa propria companie de cosmetice, Item Beauty. Succesul ei a culminat cu lansarea unui podcast numit „Mama Knows Best”, pe care îl găzduieşte împreună cu mama ei.

2. Charli D’Amelio a obţinut 4 milioane de dolari din activitatea pe TikTok

Una dintre primele vedete TikTok, Charli Grace D’Amelio a devenit prima TikTokeriţă care a trecut pragul de 50 de milioane, apoi de 100 de milioane de urmăritori. A avut o gamă largă de experienţe care i-au dus la o avere uimitoare la vârsta de numai 16 ani.

A apărut în emisiunea „Tonight Show” a lui Jimmy Fallon, a fost prezentă la săptămâna modei de la Paris reprezentând Prada, a apărut într-un spot publicitar pentru Super Bowl şi a primit oferte din partea mai multor companii de top, inclusiv EOS Cosmetics şi Morphe. De asemenea, a jucat într-un lungmetraj şi a anunţat o serie originală Hulu.

Recent, a trecut în lumea finanţelor, anunţând un parteneriat cu aplicaţia mobilă Step, ajutând adolescenţii să obţină carduri de debit pentru a afla mai multe despre sistemul bancar.

3. Chase Hudson se poate lăuda cu 3 milioane de dolari câştigaţi pe TikTok

Cunoscut sub numele de Lil Huddy, americanul Chase Hudson este cunoscut pentru că a creat pictograma TikTok Charli D’Amelio şi pentru faptul că este reprezentat de agenţia de talente WME. A trecut de la platforma TikTok la o carieră de muzician, genul Pop-Punk. Single-ul său „Eulogy of You and Me” a fost compus împreună cu bateristul şi producătorul Travis Barker de la Blink 182 şi a apărut şi în adaptarea filmului „Downfalls High”, despre rapperul american Machine Gun Kelly, în care a jucat alături de actriţa Sydney Sweeney.

 
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Expoziția “Portretele Femeilor Puternice”, în centrul Capitalei
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
Zeci de arbori, sădiţi pe „Aleea Liceenilor 2021” din Chişinău
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
10 laboratoare renovate au fost inaugurate la UTM, datorită unei investiții în valoare de două milioane de euro
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
Expoziția „Tătarii lituanieni în documentele de arhivă”
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
1 septembrie, o nouă provocare: Elevii au revenit la școală
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie
Expoziție în aer liber „Comorile Cracoviei” la Muzeul de Istorie