Roşu de Bulboaca – cupaj nou în care se regăseşte soiul de struguri autohtoni Feteasca Neagră. Recenzia lui Mihai Druţă

12 Mart. 2024, 10:36
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
12 Mart. 2024, 10:36 // Actual //  MD Bani

Cabernet, Merlot şi Feteasca Neagră este noua compoziţie a vinului Roşu de Bulboaca, produs de Castel Mimi. Producătorul a înlocuit soiul internaţional Malbec cu un soi local – Feteasca Neagră. Pe lângă conţinutul sticlei schimbat, Castel Mimi a ambalat Roşu de Bulboaca într-o cutie personalizată, potrivită în calitate de cadou.

Somelierul Mihai Druţă a degustat noul cupaj al vinului Roşu de Bulboaca în cadrul rubricii sale tematice „Un vin bun cu Mihai Druţă”. Expertul a analizat atent ambalajul, eticheta şi conţinutul sticlei după care a trecut la degustare.

„Aromă de fructe roşii supracoapte, piper negru, condimente. Găsim prune afumate, cireşe negre şi nuanţe foarte plăcute de piele şi de vanilie. Acel butoi francez şi-a făcut foarte bine lucrul. Un buchet bogat, complex, care te face curios să guşti vinul. Un gust plin, un gust echilibrat, cu tanini foarte fini, dar destul de bogaţi. Un vin care s-ar asocia foarte bine cu bucate complexe  – carne la grătar, porc sau viţel. Post-gustul este foarte lung şi foarte plăcut”, spune somelierul Mihai Druţă.

Schimbarea cupajului prin includerea unui soi autohton de struguri este binevenită, spune Mihai Druţă.

„Producătorul a inclus în acest vin un soi autohton, ceea ce ar fi interesant pe o arenă internaţională, pentru că, consumatorii din alte ţări ar putea cunoaşte aceste soiuri ale noastre autohtone. Eu vă îndemn să gustaţi vinuri din soiuri autohtone şi să descoperiţi ceva nou”, a încheiat Mihai Druţă.

https://youtu.be/a7R7IAqCRno?si=zKfOYJj4G7KDkxF7

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală