Rusia deține un număr aproape record de rachete Kalibr în Marea Neagră. „Există riscul unor noi atacuri cu rachete”

17 Ian. 2023, 17:27
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
17 Ian. 2023, 17:27 // Actual //  bani.md

Autoritățile ucrainene au raportat că Rusia a desfășurat port-rachete cu un număr aproape record de rachete de croazieră Kalibr în Marea Neagră.

Potrivit autorităţilor ucrainene, 17 nave de război rusești, inclusiv șase port-rachete de croazieră Kalibr, erau în serviciu de luptă în Marea Neagră luni, 16 ianuarie. Mai exact, potrivit surselor ucrainene, Rusia menţine în Marea Neagră un număr aproape record de rachete de tip Kalibr, autorităţile ucrainene raportând, marţi, că au depistat șase transportatoare cu o salvă totală de până la 44 de rachete.

Şefa Centrului de Presă al Forțelor de Apărare din sudul Ucrainei, Natalia Humeniuk, a declarat în acest sens că există riscul unor noi atacuri cu rachete din partea invadatorilor ruşi.

Șase transportatoare de rachete rusești gata de luptă în Marea Neagră

Declarația a fost făcută de Forțele Navale ale Forțelor Armate ale Ucrainei: „În Marea Neagră, șaptesprezece nave de război inamice rămân în serviciu de luptă, inclusiv șase port-rachete de tip Kalibr, cu o salvă totală de aproximativ 30 de rachete”, se arată în raport.

De asemenea, şefa Centrului de Presă al Forțelor de Apărare a declarat: „Un submarin a vizitat baza în timpul zilei, iar acest lucru poate indica foarte bine o redistribuire a armatei ruse. Aceasta înseamnă că astăzi vedem flota completă a tuturor celor șase port-rachete, care sunt în prezent în serviciu de luptă, până la 44 de rachete.

Amenințarea cu lovituri cu rachete rămâne relevantă”, a declarat şefa Centrului de Presă al Forțelor de Apărare din sudul Ucrainei, Natalia Humeniuk. Tot ea a mai precizat că cel mai mare număr de rachete din Marea Neagră înregistrat în timpul războiului la scară largă a fost de 48.

Cum au distribuit ruşii navele de război

Potrivit Ukrinform, în Marea Azov, inamicul continuă să controleze comunicațiile maritime, ținând două nave de război în serviciu de luptă. Iar în Marea Mediterană, există nouă nave de război rusești, inclusiv cinci port-rachete de tip Kalibr, cu o salvă totală de 72 de rachete.

În ultima zi, în interesul Federației Ruse, trecerea prin Canalul Kerci-Yenikale a fost efectuată astfel: 40 de nave au navigat în Marea Azov, inclusiv cinci nave din strâmtoarea Bosfor; 23 de nave au navigat în Marea Neagră, iar șase dintre ele au mers spre strâmtoarea Bosfor.

Potrivit Forțelor Navale Ucrainene, Rusia continuă să încalce Convenția internațională pentru siguranța vieții pe mare (SOLAS 1974), dezactivând sistemele de identificare automată (AIS) pe navele civile din Marea Azov, relatează menafn.com.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală