Rusia „s-a deconectat cu succes” de la internetul global

22 Iul. 2021, 18:59
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
22 Iul. 2021, 18:59 // Actual //  MD Bani

Rusia s-a „deconectat cu succes” de la world wide web în timpul testării internetului său „suveran”, relatează The Moscow Times.

Autoritățile au cochetat mult timp cu controlul mai intens asupra internetului pe teritoriul Rusiei, însă încercările din trecut de a se deconecta de pe internetul global au avut un succes mixt.

Exercițiul din 15 iunie-15 iulie „a testat capacitățile de deconectare fizică a secțiunii rusești a internetului”, a declarat RBC, citând una dintre sursele sale anonime din industria telecomunicațiilor. O a doua sursă a declarat că „a avut ca scop să determine dacă ‘RuNet’ ar putea funcționa în cazul unor distorsiuni externe, blocaje și alte amenințări”.

„Rezultatele oficiale nu au fost încă evaluate; testele au fost recunoscute provizoriu ca fiind de succes ”, a spus o altă sursă.

Furnizorul de telecomunicații administrat de stat Rostelecom, cei patru mari furnizori de telefonie mobilă din Rusia și proprietarul celei mai mari rețele din lume de cabluri optice din fibră optică, ar fi participat la testele de izolare a internetului.

Potrivit , RBC  testele nu par să provoace perturbări utilizatorilor.

Testele trebuie efectuate o dată pe an, conform unei legi semnate de președintele Vladimir Putin în 2019, dar a trebuit să fie amânate anul trecut din cauza pandemiei Covid-19.

Experții și-au exprimat îndoielile cu privire la capacitatea Rusiei de a implementa tehnologia pentru a se izola de restul internetului.

În plus față de închiderea cu un sistem alternativ de nume de domeniu (DNS), legea „internetului suveran” al Rusiei cere și mai multă filtrare, cerând furnizorilor de internet să cumpere și să instaleze instrumente de inspecție profundă a pachetelor (DPI).

Kremlinul a confirmat testele de autoizolare pe internet joi mai târziu, spunând că infrastructura Rusiei ar trebui să fie pregătită pentru sancțiuni străine și criminali cibernetici.

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII