Guvernul Rusiei a anunţat luni, 27 iunie, planuri de a investi 770 de miliarde de ruble (14,5 miliarde de dolari) în industria aviaţiei din ţară.
Totul se va face până la sfârşitul acestui deceniu, pentru a creşte ponderea aeronavelor fabricate pe plan intern.
Industria aviaţiei ruse se află în criză de când Occidentul a impus sancţiuni după invadarea Ucrainei de către Moscova, interzicând companiilor aeriene ruse să zboare către destinaţii din Europa, Statele Unite şi alte ţări.
Companiile aeriene ruse au oprit în mare măsură zborurile internaţionale, după ce companiile de leasing au declarat că vor confisca avioane în conformitate cu sancţiunile.
Moscova a adoptat o lege care permite confiscarea a sute de avioane ca răspuns la aceste sancţiuni.
Producătorii străini de avioane au încetat, de asemenea, să livreze avioane noi Rusiei, în timp ce piese de schimb pentru avioanele construite în străinătate sunt insuficiente.
”Cota aeronavelor produse pe plan intern în flota companiilor aeriene ruse ar trebui să crească la 81% până în 2030”, a declarat viceprim-ministrul Iuri Borisov, într-o întâlnire televizată a oficialilor guvernamentali.
Rusia a făcut eforturi pentru a dezvolta producţia locală de avioane, dar numai aeronava regională Suhoi Superjet este produsă în masă în interiorul Rusiei, în timp ce un număr semnificativ de componente ale sale, inclusiv piese vitale ale motorului, sunt importate.
Rusia se pregăteşte să producă în masă aeronava MS-21, care are şi câteva componente străine. De asemenea, se aşteaptă să înceapă construirea unui număr mic de Tu-214, proiectate sovietic.
Potrivit programului, companiile aeriene ruse ar trebui să primească aproximativ 1.000 de aeronave noi construite local până în 2030.
Ziarul Vedomosti a relatat anterior că Aeroflot, cel mai mare transportator aerian rus, ar putea semna în curând un contract cu United Aircraft Corporation (UAC), deţinută de stat, pentru achiziţionarea a 300 de aeronave noi. Niciuna dintre companii nu a putut fi contactată imediat pentru comentarii.