Bernard Arnault, cel mai bogat om din lume, a reuşit să transforme în timp LVMH într-un imperiu al luxului, evaluat la 500 de miliarde de dolari, care gestionează 75 de branduri diferite localizate în şase sectoare economice, scrie CNBC, citat de businessmagazin.ro.
În aprilie, pe fondul rezultatelor trimestriale publicate de LVMH, acţiunile gigantului de lux au explodat şi l-au transformat pe Bernard Arnault în cel mai bogat om din lume, depăşind miliardari precum Elon Musk, Jeff Bezos sau Bill Gates.
Compania a înregistrat anul trecut venituri de 79,2 miliarde de euro, o creştere de 23% faţă de veniturile din 2021. Numărul magazinelor sale a crescut de peste cinci ori în ultimele două decenii, cu locaţii în 81 de ţări şi peste 196.000 de angajaţi în întreaga lume.
Pe fondul ascensiunii care pare că nu se mai termină, analiştii, economiştii şi traderii au început să numească LVMH „imperiul anti-recesiune”, în contextul în care în timp a reuşit să treacă fără prea mari probleme peste toate sincopele economice şi să crească constant.
Succesul gigantului de lux a atras după sine şi o întrebare foarte importantă: Care e secretul din spatele acestei evoluţii fulimnante?
Unii spun că punctul forte al lui Arnault constă în identificarea companiilor care pot performa pe termen foarte lung. Cea mai recentă achiziţie a sa a fost Tiffany & Co. pentru 15,8 miliarde de dolari în 2021.
„Când vorbeşte despre potenţiale achiziţii, nu caută brandul care este la modă în acest moment. El caută un brand despre care crede că poate fi aici peste 100 de ani”, a declarat Anish Melwani, preşedinte şi CEO al LVMH pentru America de Nord.
Toate cele 75 de branduri sunt gestionate de LVMH, dar totodată beneficiază şi de un grad ridicat autonomie, în contextul în care fiecare dintre branduri are o conducere proprie şi nu sunt manageriate direct Arnault.
„Am încercat să evităm acea strategie ineficientă pe care o mai practică unele companii, care ajung să pună o singură persoană la conducerea a zeci de businessuri diferite”, a mai spus Melwani.
Acest lucru se reflectă în abilitatea LVMH de a oferi în mod constant produse care se bazează pe moştenirea mărcilor sale, în combinaţie cu tendinţele şi cultura actuală. LVMH colaborează în mod constant cu celebrităţi, staruri din lumea modei şi influenceri, pentru a rămâne relevant pentru toată lumea.
„Cheia succesului este păstrarea relevanţei şi jocul pe termen lung”, a concluzionat CEO-ul LVMH pentru America de Nord.