Regimul de la Tiraspol a confiscat locomotive și vagoane în sumă de 173 milioane de lei, potrivit unui document al CFM intrat în posesia portalului zonadesecuritate.md.
În 2021, Parlamentul Republicii Moldova a inițiat o comisie de anchetă privind modul de gestionare a Căii Ferate în care s-a făcut o revizuire a patrimoniului feroviar național din care face parte și cel din regiunea transnistreană.
Comisia a stabilit că în regiune au rămas 13 locomotive, iar pe lângă asta în partea stângă a Nistrului au rămas stocuri în valoare de 42,2 milioane de lei (p. 14 din raport.), iar active circulante au rămas în valoare de 46,862 milioane de lei.
Întreprinderea de stat Calea Ferată a Moldovei ce a administrat toată infrastructura feroviară din regiune timp de 12 ani după conflict. Astfel, tranzitul feroviar, exportul și import prin regiune erau controlate în totalmente de Chișinău. Totul până în 2004. În urma tensiunilor din vara acelui an, când, pe fonul vandalizărilor şcolilor româneşti din regiune, a fost blocată şi calea ferată ce unea nordul şi sudul Republicii Moldova. Acele evenimente au stat la baza creării ilegale a unei întreprinderi clonă a Căii Ferate din Moldova ce absorbit tot patrimoniul deținut în regiune.
În prezent regiunea din stânga Nistrului este izolată. Împinse de război, autoritățile ucrainene se decid să rupă orice legătură cu regiunea separatistă susținută de Federația Rusă și aruncă în aer podul feroviar care leagă regiunea transnistreană a R. Moldova de Ucraina, făcând imposibilă circuitul de mărfuri prin regiune. La cinci luni de la distrugerea podului feroviar a fost repus în funcțiune segmentul de cale ferată Basarabeasca – Beryzino, regiunea Odesa.