Tarifele pentru transportul aerian de marfă au crescut! Atacurile din Marea Roșie le perturbă pe cele de pe mare

17 Ian. 2024, 12:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Ian. 2024, 12:45 // Actual //  Lupu Eduard

Tot mai mulți producători vor încerca să își transporte produsele cu avionul în următoarele săptămâni, deoarece atacurile asupra transportului maritim pe Marea Roșie îi obligă să găsească rute alternative, spun firmele de logistică, un potențial avantaj pentru un sector care se confruntă cu o cerere redusă după pandemie și cu supracapacitate, scrie Reuters.

Marea Roșie, care duce la canalul Suez, se află pe ruta comercială est-vest, de la centrele de producție din Asia la Europa și pe coasta de est a Americii. Aproximativ 12% din traficul maritim mondial accesează Canalul Suez prin apele sale.

Dar mai mult de două luni de atacuri ale miliției houthi din Yemen asupra navelor din regiune au afectat companiile și au alarmat marile puteri, într-o escaladare a războiului dintre Israel și militanții palestinieni Hamas din Gaza.

În timp ce prețurile transportului aerian de marfă au rămas până acum relativ stabile, deoarece criza transportului maritim coincide cu o acalmie sezonieră a cererii, datele de la Freightos, care se ocupă de rezervarea de marfă, au arătat că tarifele pe o rută China-Europa au crescut cu 91% de la o săptămână la alta.

Agenția de raportare a prețurilor TAC Index a declarat, de asemenea, că au existat semne de creștere a tarifelor de transport aerian de marfă China-Europa în această săptămână.

“Discutăm deja cu mulți clienți despre creșterea capacității aeriene”, a declarat Yngve Ruud, șeful departamentului de logistică aeriană al firmei globale de logistică Kühne+Nagel. “Avem probabil cu 20-30% mai multe discuții și propuneri decât de obicei în ianuarie”.

Transportul aerian este costisitor în comparație cu transportul maritim și nu este competitiv pentru articolele voluminoase și cu marje reduse. Astfel de constrângeri au limitat transportul aerian de marfă la mai puțin de 1% din comerțul global în funcție de volum, potrivit asociației industriei aeriene IATA.

Dar de la atacuri, care au forțat expeditorii să ia rute mai costisitoare care pot adăuga săptămâni la timpul de livrare, transportul aerian de marfă a devenit o opțiune mai atractivă.

Korean Air Cargo, unul dintre cei mai mari transportatori din lume în funcție de volum, a declarat că a început să observe o creștere a cererii și mai multe solicitări din partea clienților.

Mai multe firme de logistică, inclusiv Schenker din Germania, Bollore Logistics din Franța și C.H. Robinson din SUA, își asigură, de asemenea, spațiu suplimentar pentru transportul aerian de marfă, iar Stellantis, compania mamă a Chrysler, a declarat săptămâna trecută că se bazează pe transportul aerian de marfă pentru a face față întreruperilor temporare.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

11 Sept. 2024, 14:25
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
11 Sept. 2024, 14:25 // Actual //  Lupu Eduard

East Gas Energy Trading (EGET), asociată cu aliații fostului lider al Partidului Democrat din Moldova, Vladimir Plahotniuc a rămas fără licență, potrivit informațiilor ANRE.

Într-un comunicat de presă agenția susține că East Gas Energy Trading” a admis mai multe încălcări ale Contractului de echilibrare, care se referă la: neacoperirea garanției financiare urmare a creării dezechilibrelor în rețeaua de transport al gazelor naturale, obligația de a prognoza consumul de gaze naturale a consumatorilor finali deserviți de acesta, întreprinderea măsurilor necesare în mod continuu pentru a păstra echilibrul dintre cantitățile de gaze naturale intrate și ieșite din portofoliul de echilibrare al acestuia, pentru fiecare zi gazieră.

Potrivit datelor furnizate de către S.R.L. „Vestmoldtransgaz”, la situația din 9 august, dezechilibrul negativ generat de către S.R.L „East Gas Energy Trading” constituia 2,4 milioane m3, iar suma neacoperită de Garanția financiară depusă de către acesta la operatorul sistemului de transport – constituia circa 12,6 milioane lei.

În datat de 29 august,  East Gas Energy Trading” așa și nu și-a lichidat restanțele în raport cu S.R.L „Vestmoldtransgaz”, iar operatorul sistemului de transport nu a prezentat Agenției o notificare în acest sens, ANRE  a organizat o ședință extraordinară a Consiliului de Administrație în cadrul căreia a fost aprobată Hotărârea nr. 522 cu privire la suspendarea pentru următoarele 2 luni a licenței eliberate S.R.L „East Gas Energy Trading” pentru desfășurarea activității de furnizare a gazelor naturale.

East Gas Energy Trading este condusă de Vitalie Saptefrați, fost membru al consiliului de administrație al Moldovagaz. Cu patru fondatori la bord, structura de proprietate a companiei se prezintă astfel: Mircea Maleca detine 30%, Vitalie Șeptefrați – 20%, Compania Ecer Invest, administrată de Adriana Popescu – 20%, și Compania H Kapitalz, fondată de Maria Maria Cebotari – 30%.

Este de remarcat că Maria Cebotari este soția lui Vladimir Chebotari, fost deputat al lui Vladimir Plahotniuc în perioada în care acesta conducea Partidul Democrat din Moldova (PDM). Fondatorii Mircea Maleca și Maria Cebotari sunt, de asemenea, parteneri în compania aeriană Fly One și în alte afaceri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău