TOP 5 producători de telefoane în semestrul II al 2021: Apple cade pe locul 4, sub Xiaomi și Oppo

07 Sept. 2021, 19:50
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
07 Sept. 2021, 19:50 // Bani și Afaceri //  MD Bani

În urma căderii Huawei din ultimele luni, Apple a luat locul companiei chineze pentru locul al doilea în topul vânzărilor de smartphone-uri la nivel global. Totuși, alte companii chineze au depășit Apple, în ciuda faptului că iPhone 12 este cel mai bine vândut smartphone de pe piață. Compania se află acum pe locul al patrulea în clasament, conform TrendForce, în urma Samsung, Oppo și Xiaomi.

Apple ar putea să-și revină în trimestrul următor

Potrivit informațiilor, în trimestrul al doilea al anului 2021 companiei Apple îi revin doar 13,7% din totalul vânzărilor de pe piața de smartphone-uri din această perioadă, care pune compania pe locul al patrulea. În general, vânzările de iPhone scad în trimestrul 2 în fiecare an, întrucât o parte dintre clienți așteaptă inevitabila lansare a generației următoare, care are loc de obicei în trimestrul al treilea.

În ciuda scăderii producției cu 11% față de trimestrul întâi, TrendForce marchează faptul că piața s-a bucurat de o creștere de unități vândute cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Mai mult, întreaga piață a crescut cu 18% în prima jumătate din 2021 față de prima jumătate a lui 2020.

Analiștii TrendForce spun însă că Apple ar putea să își revină în trimestrul al treilea, cu vânzări crescute în urma mult așteptatei lansări a generației iPhone 13. Apple ar putea urca astfel înapoi pe locul al doilea, în urma Samsung, proiecțiile estimând un procent de 15,8% din piața globală de smartphone-uri în această perioadă. Există însă și posibilitatea în care Apple nu va putea livra destule unități pentru a acoperi cererea, în urma creșterilor cazurilor de COVID-19 în Malaezia, unde sunt produse anumite componente folosite în asamblarea de iPhone-uri.

TOP 5 producători de smartphone-uri în T2 2021
Samsung – 19%
Oppo – 16,1%
Xiaomi – 16,1%
Apple – 13,7%
Vivo – 11,1%
Oppo și Xiaomi sunt la egalitate pe locul al doilea, în timp ce vivo este de asemenea în creștere cu 11,1% din piață pe locul al cincilea. În total, în trimestrul al doilea din 2021 sunt estimate vânzări de peste 307 milioane de smartphone-uri la nivel global. Samsung continuă să conducă piața de pe locul întâi, la distanță nu foarte mare de restul rivalilor.

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO