Topul coloșilor din Rusia cu cele mai mari pierderi! Gazprom, în fruntea clasamentului

03 Oct. 2024, 11:43
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
03 Oct. 2024, 11:43 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Conform unui clasament realizat de revista Forbes, la finalul anului 2023, din cele zece companii cu cele mai mari pierderi din Rusia, cinci sunt legate de stat. „Gazprom” ocupă prima poziție în acest clasament, fiind un „nou venit”. În 2023, corporația de stat, deținută în proporție de 38,4% de Rosimushchestvo și de 11% de AO „Rosneftegaz”, a înregistrat pentru prima dată în 25 de ani o pierdere netă de 583,1 miliarde ruble. În 2002, gigantul gazier raportase un profit de 1,3 trilioane ruble.

De la începutul războiului din Ucraina, Rusia a pierdut practic cea mai mare piață de gaze, Europa. Dacă în 2021 „Gazprom” a vândut 185 miliarde de metri cubi de gaz în străinătate, în 2023 a vândut doar 69 miliarde.

Pe locul patru în clasamentul companiilor din Rusia cu cele mai mari pierderi se află o altă „nou venită” – Corporația Aeronautică Unificată (OAK). Pierderea netă a corporației în 2023 a fost de 34,8 miliarde ruble, în creștere cu 47% față de 2022, din cauza creșterii cheltuielilor cu dobânzile pentru împrumuturile bancare. OAK, care este deținută în proporție de 90% de „Rostech”, a consolidat aproape toate întreprinderile de construcție aeronautică din Rusia și, după începerea războiului din Ucraina, a primit un portofoliu mare de comenzi pentru înlocuirea avioanelor importate. Totuși, termenele de livrare pentru noile avioane rusești sunt „întârziate” sau amânate pentru viitor.

Pe locul cinci în clasamentul Forbes se află VK, care a raportat pentru 2023 o pierdere netă de 34,3 miliarde ruble. În 2022, pierderea a fost aproximativ la același nivel, de 32,6 miliarde ruble. Compania, deținută în proporție de 45% de „Sogaz” și 45% de „Gazprom-Media Holding”, a înregistrat pierderi din cauza creșterii cheltuielilor cu personalul (+44%), recompenselor pentru parteneri și conținutului media (+70%) și cheltuielilor de marketing (+76%). VK investește în promovarea conținutului și atragerea specialiștilor talentați, dar aceste investiții nu oferă încă rezultate. Conform Forbes, singura soluție pentru companie ar fi blocarea totală a YouTube.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

18 Sept. 2025, 17:06
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
18 Sept. 2025, 17:06 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Grampet Group, controlat de milionarul român Gruia Stoica, anunță intrarea pe piața materialelor pentru infrastructură prin compania BITUROM – specializată în procesarea și comercializarea bitumului rutier. Compania a început vânzîrile și în Republica Moldova.

Noua fabrică, amplasată pe platforma fostei rafinării RAFO Onești, este prezentată drept cea mai modernă unitate de topire a bitumului din România, cu o capacitate de până la 18 tone pe oră și operare complet automatizată. Prima linie a început deja producția, iar echipamentele pentru alte trei stații de producție de bitum 50/70 și bitum polimerizat au fost contractate. Capacitatea totală anuală va fi de 400.000 tone, echivalentul a 60% din necesarul României.

„Este un pas important pentru consolidarea prezenței grupului în domeniul logisticii integrate și în industria materialelor pentru infrastructură”, a declarat Gruia Stoica, președinte al Grampet Group.

Grupul, care operează în Bulgaria, Ungaria, Croația, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia, deține 450 de locomotive și 20.000 de vagoane, transportând anual peste 15 milioane de tone de marfă. În portofoliu se regăsesc și cinci terminale logistice la frontierele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și fabrici în România și Ungaria pentru reparația vehiculelor feroviare.

Activitatea companiei în Republica Moldova a fost însă marcată de scandaluri. În 2013, CFM a modernizat cinci trenuri sovietice la Remar Pașcani, parte a Grampet Group, într-un contract de circa 11 milioane de euro. Două dintre garnituri au luat ulterior foc: una în 2014, la un an după reabilitare, pe ruta spre Ungheni, și alta în decembrie 2022, pe cursa Chișinău–Iași.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII