Topul destinațiilor de pe Aeroportul Chișinău! Unde zboară moldovenii

10 Iun. 2024, 12:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Iun. 2024, 12:48 // Actual //  bani.md

Aeroportul Internațional Chișinău a înregistrat un trafic total de 349.348 de pasageri îmbarcați și debarcați în luna mai, depășind prognozele inițiale cu 22,6%. Comparativ cu mai 2023, traficul de pasageri a crescut cu 85,3%, adică cu 160.780 de pasageri în plus. În total, au avut loc 2930 de aterizări și decolări în aceeași perioadă.

Destinațiile cu cea mai mare creștere a fluxului de pasageri în luna mai 2024 au fost:
– Chișinău – Antalya: 29.974 de pasageri
– Chișinău – Londra: 21.761 de pasageri
– Chișinău – Sharm el Sheikh: 12.090 de pasageri
– Chișinău – Istanbul: 11.681 de pasageri
– Chișinău – Milano: 7.982 de pasageri
– Chișinău – Roma: 7.674 de pasageri
– Chișinău – Frankfurt: 5.862 de pasageri
– Chișinău – Heraklion: 4.916 de pasageri
– Chișinău – Veneția: 4.880 de pasageri
– Chișinău – Viena: 3.404 de pasageri

În luna mai, Aeroportul Chișinău a lansat patru noi destinații: Koln, Stuttgart, Riga, și Enfidha. Aceste noi rute au atras un total de 9.704 pasageri, reprezentând 2,78% din fluxul total de pasageri. Dintre acestea, cele mai populare au fost:
– **Chișinău – Budapesta**: 3.308 de pasageri
– **Chișinău – Koln**: 1.966 de pasageri
– **Chișinău – Riga**: 1.962 de pasageri
– **Chișinău – Dubai**: 1.348 de pasageri
– **Chișinău – Stuttgart**: 936 de pasageri
– **Chișinău – Enfidha**: 184 de pasageri

Pe segmentul cargo, luna mai 2024 a înregistrat transportări de aproximativ 374,1 tone, marcând o creștere de 68,6% față de aceeași lună a anului trecut.

Aceste cifre evidențiază o creștere semnificativă a interesului moldovenilor pentru călătorii și demonstrează expansiunea continuă a rețelei de zboruri disponibile de pe Aeroportul Internațional Chișinău.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO