Uber-ul pe care vrea să-l aducă Alaiba în Moldova a fost amendat de francezi pentru că plătea salarii la negru

22 Ian. 2023, 14:02
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Ian. 2023, 14:02 // Actual //  bani.md

Compania Uber este obligată, în urma deciziei Tribunalului Muncii, să le plătească celor 139 de șoferi din Lyon aproximativ 17 milioane de euro, scrie mediafax.ro.

Compania Uber a fost condamnată de Tribunalul Muncii din Lyon să plătească aproximativ 17 milioane de euro celor 139 de șoferi VTC, a declarat vineri avocatul acestora, Stéphane Teyssier.

Decizia a fost luată după ce șoferii s-au adresat instanței și au cerut ca serviciile prestate pentru firmă să fie reclasificate ca fiind de tipul celor care se desfășoară în baza unui contract de muncă.

Astfel, compania Uber este nevoită, conform deciziei judecătorilor să plătească o sumă uriaşă.

„Am avut astăzi o decizie destul de istorică. Uber a fost obligată să reclasifice contractele a 139 de șoferi, pentru o sumă cuprinsă între 17 și 20 de milioane de euro”,  a declarat, pentru AFP, avocatul acestora.

Prin sesizarea Tribunalului Muncii, șoferii Uber din Lyon și-au cerut dreptul de a fi considerați angajați.

Hotărârea a fost luată „pe baza unei jurisprudențe bine stabilite a Curții de Casație, din ianuarie 2020.

Curtea de Casație a hotărât că șoferii Uber ar trebui să fie considerați angajați. Acest lucru nu este o surpriză. Este aplicarea logică a unei astfel de jurisprudențe”, a mai adăugat avocatul.

Contactată de AFP, compania Uber a anunțat că va face apel și a declarat că șoferii realizează o activitate independentă, fiind liberi să-și desfășoare cursele așa cum vor.

„Această decizie este contrară poziției larg împărtășite de curțile de muncă și curțile de apel, care confirmă independența șoferilor de VTC care utilizează aplicația, apreciind, în special, că nu există nici obligație de muncă, nici exclusivitate față de Uber sau că șoferii rămân total liberi în organizarea activității lor”, a comentat un purtător de cuvânt, citat de Mediafax.

Ministrul Economiei Dumitru Alaiba anunță că a avut o discuție și cu reprezentanții companiei Uber. „Nu poate veni acum în Moldova. O să reparăm câteva legi și o să continuăm discuția”, comunică ministrul.

„Prima surpriză nu tocmai plăcută pe care o are un turist când vine la noi în țară pentru prima dată și iese din aeroport – nu avem Uber. Am fost azi pe la casa Uber din Davos. Uber nu poate veni acum în Moldova pentru că nu avem claritate legală. O să reparăm câteva legi și o să continuăm discuția”, susține Alaiba.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

26 Dec. 2025, 10:50
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2025, 10:50 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Minune feroviară la Calea Ferată din Moldova. pe 24 decembrie 2025, întreprinderea a reușit performanța istorică de a porni un tren de marfă de 3.000 de tone pe ruta Basarabeasca – Iargara – Prut 2 – Cahul. Evenimentul a fost marcat drept „premieră”, semn că lucrurile mici contează când șinele sunt ruginite.

Pentru această realizare, CFM a mobilizat un „volum considerabil de lucrări”: s-au reparat rampe, s-a resuscitat un segment de cale ferată care dormea de peste cinci ani, s-au găsit două locomotive funcționale (pentru început) și, desigur, s-au chemat cei mai experimentați mecanici, că nu riști cu novici când faci istorie.

Trenul a pornit eroic cu două locomotive pe tronsonul Basarabeasca – Iargara, după care, probabil din motive de încredere sau economie, a continuat cu una singură. Totul sub supraveghere atentă, cu instructori la bord și emoții pe șine.

CFM anunță cu mândrie că, în cadrul testului, au fost folosite tehnologii moderne: monitorizare video și transmiterea electronică a documentelor. Surse neconfirmate spun că emailul chiar a ajuns la destinație. Mai mult, la stația Cahul a fost restabilită rampa de încărcare-descărcare — pentru prima dată în ultimii 10 ani, fapt notat cu markerul fosforescent al progresului.

Cursa a avut un scop strategic să vadă dacă linia rezistă când trece un tren greu și dacă estacada renovată chiar suportă marfa. Și, a rezistat de data asta.

CFM subliniază și beneficiile ecologice: un asemenea tren poate înlocui până la 100 de camioane, reducând presiunea asupra drumurilor și salvând planeta — cel puțin pe segmentul Basarabeasca–Cahul.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII