Uber-ul pe care vrea să-l aducă Alaiba în Moldova a fost amendat de francezi pentru că plătea salarii la negru

22 Ian. 2023, 14:02
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Ian. 2023, 14:02 // Actual //  bani.md

Compania Uber este obligată, în urma deciziei Tribunalului Muncii, să le plătească celor 139 de șoferi din Lyon aproximativ 17 milioane de euro, scrie mediafax.ro.

Compania Uber a fost condamnată de Tribunalul Muncii din Lyon să plătească aproximativ 17 milioane de euro celor 139 de șoferi VTC, a declarat vineri avocatul acestora, Stéphane Teyssier.

Decizia a fost luată după ce șoferii s-au adresat instanței și au cerut ca serviciile prestate pentru firmă să fie reclasificate ca fiind de tipul celor care se desfășoară în baza unui contract de muncă.

Astfel, compania Uber este nevoită, conform deciziei judecătorilor să plătească o sumă uriaşă.

„Am avut astăzi o decizie destul de istorică. Uber a fost obligată să reclasifice contractele a 139 de șoferi, pentru o sumă cuprinsă între 17 și 20 de milioane de euro”,  a declarat, pentru AFP, avocatul acestora.

Prin sesizarea Tribunalului Muncii, șoferii Uber din Lyon și-au cerut dreptul de a fi considerați angajați.

Hotărârea a fost luată „pe baza unei jurisprudențe bine stabilite a Curții de Casație, din ianuarie 2020.

Curtea de Casație a hotărât că șoferii Uber ar trebui să fie considerați angajați. Acest lucru nu este o surpriză. Este aplicarea logică a unei astfel de jurisprudențe”, a mai adăugat avocatul.

Contactată de AFP, compania Uber a anunțat că va face apel și a declarat că șoferii realizează o activitate independentă, fiind liberi să-și desfășoare cursele așa cum vor.

„Această decizie este contrară poziției larg împărtășite de curțile de muncă și curțile de apel, care confirmă independența șoferilor de VTC care utilizează aplicația, apreciind, în special, că nu există nici obligație de muncă, nici exclusivitate față de Uber sau că șoferii rămân total liberi în organizarea activității lor”, a comentat un purtător de cuvânt, citat de Mediafax.

Ministrul Economiei Dumitru Alaiba anunță că a avut o discuție și cu reprezentanții companiei Uber. „Nu poate veni acum în Moldova. O să reparăm câteva legi și o să continuăm discuția”, comunică ministrul.

„Prima surpriză nu tocmai plăcută pe care o are un turist când vine la noi în țară pentru prima dată și iese din aeroport – nu avem Uber. Am fost azi pe la casa Uber din Davos. Uber nu poate veni acum în Moldova pentru că nu avem claritate legală. O să reparăm câteva legi și o să continuăm discuția”, susține Alaiba.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII